پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت‌الاسلام شریفی تبریز

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: شهید بهشتی در نزدیک کردن حوزه و دانشگاه به یکدیگر، قدم برداشت و وحدت حوزه و دانشگاه از این نقطه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین اژدر شریفی روز شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز حادثه هفتم تیرماه و شهادت شهید بهشتی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مسجد آیت الله انگجی برگزار شد، خاطرنشان کرد: خدمات و فعالیت هایی که شهید بهشتی در طول عمر 53 ساله خود در دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی انجام داد بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: اولین و بزرگ ترین اقدام شهید بهشتی تاسیس دبیرستان دین و دانش در قم بود، این اقدام در دوره ای صورت گرفت که تلاش می شد دین از جامعه برچیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی ادامه داد: شهید بهشتی در نزدیک کردن حوزه و دانشگاه به یکدیگر با تاسیس دبیرستان دین و دانش، قدم برداشت و وحدت حوزه و دانشگاه از این نقطه آغاز شد.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی سپس با سفر به آلمان، مدیریت مسجد هامبورگ را به دست گرفت و اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور را راه اندازی کرد.

وی تصریح کرد: رژیم از فعالیت شهید بهشتی در آلمان احساس نگرانی کرد و از برگشت وی به این کشور جلوگیری کرد، چرا که خطری برای رژیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به فعالیت های شهید بهشتی در ترویج فعالیت های دینی در بین نسل جوان گفت: شهید بهشتی تا پیروزی انقلاب اسلامی، دو مرتبه دستگیر شد و با عزیمت امام خمینی(ره) به فرانسه به پاریس رفت.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نقش شهید بهشتی در تصویب قانون اساسی اظهار داشت: شهید بهشتی نائب رئیس اولین مجلس خبرگان رهبری بود که قانون اساسی در این مجلس تدوین و تصویب شد.

وی عضویت در شورای انقلاب اسلامی و نقش موثر در تاسیس جهاد سازندگی را از دیگر فعالیت های شهید بهشتی برشمرد و گفت: تشکیل جهاد سازندگی در آبادانی و سازندگی کشور نقش موثری داشت.

نقش موثر شهید بهشتی برای دشمن قابل تحمل نبود

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به اینکه نقش موثر شهید بهشتی برای دشمن قابل تحمل نبود، ابراز داشت: دشمنان انقلاب اسلامی نگران بودند که شهید بهشتی و یاران او در رأس انقلاب قراربگیرند ولذا در جهت ترور شخصیت شهید بهشتی تلاش کردند تا موقعیت اجتماعی وی را از بین ببرند.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی افزود: پدر شهید بهشتی یکی از روحانیونی بود که در حوزه علمیه شهر اصفهان تدریس می کرد و در ایام تعطیل با سفر به اطراف اصفهان، به تبلیغ دین می پرداخت.

وی گفت: شهید بهشتی و یارانش در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، پیرامون تورم موجود در مملکت تشکیل جلسه دادند و در همین راه به شهادت رسیدند اما انواع تهمت ها و افتراع هایی به ایشان نسبت می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی تاکید کرد: نورانیت شهید بهشتی به گونه ای در جامعه تجلی پیدا کرد که تمامی  تهمت ها را کنار زد و مردم به خلوص شخصیت وی پی بردند و دشمن از ترور شخصیت شهید بهشتی عاجز ماند ولذا به حذف فیزیکی وی روی آورد.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران،شهیدبهشتی و 71 نفر از یارانش به شهادت رسیدند و 26 نفر نیز مجروح شدند که تعدادی از آن ها هم اکنون در منصب های مختلف در نظام اسلامی فعالیت می کنند/

وی با اشاره به آخرین سخنان شهید بهشتی در جلسه دفتر حزب جمهوری گفت: شهید بهشتی در این جلسه که با موضوع انتخابات برگزار شد، گفت: «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند، تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی گیرند انتخاب شود».

شهید بهشتی ذوب در دین و ولایت بود

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی ذوب در دین و ولایت بود و کوچک ترین حرکتی علیه دین برای وی قابل پذیرش نبود.

مدیرکل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: وقتی لایحه قصاص توسط شهید بهشتی مطرح شد، حتی برخی از مردم مسلمانان موضع گرفتند و جمعی از قضات طوماری نوشتند تا این لایحه در مجلس مطرح نشود، اما شهید مظلوم بهشتی مقاومت کرد.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه امروز ساخته شده و روز به روز نیز بهتر از گذشته خود را نشان می دهد امنیتی که در استان آذربایجان شرقی وجود دارد به برکت وجود چنین قوه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به اینکه باید مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم همان امر به معروف و نهی از منکر است که آحاد جامعه نسبت به اجرای این حکم تکلیف دارند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha