یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
89

آیین سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله دژخیمان رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه، همچون سنوات گذشته از سوی بیت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، درقم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با سالروز شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، رئیس مذهب حقه جعفری، امام صادق (ع)، طی مراسمی، از سوی بیت مرحوم العظمی سید محمدرضا گلپایگانی(ره)، یاد و خاطره جانسوز واقعه مدرسه فیضیه و حمله دژخیمان رژیم طاغوت به خاستگاه انقلاب و ضرب و جرح عده‌ای از علمای اعلام، طلاب و فضلاء و مردم بی دفاع گرامی داشته شد.

این مراسم شامگاه جمعه، 31 مردادماه، مصادف با 25 شوال با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری از جمله دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور، تنی چند از اعضای جامعه مدرسین حوزه و خبرگان رهبری، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، استاندار قم، فرماند و دیگر مسئولین استانی، فرماندهان نظامی وانتظامی، فضلاء، اساتید، طلاب و جمع کثیری از مردم ولایتمدار قم در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهدای فیضیه با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ پیشوای ششم شیعیان حضرت امام صادق(ع) آغاز شد و طلاب در غروب روز جمعه، با دلی سوگوار و چشمی اشک آلود، با امام زمانشان هم ناله شدند.

پس از مرثیه سرایی ومداحی، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه، در سخنانی به تبیین جایگاه حضرت امام جعفر صادق(ع) در نظام خلقت و سیر تکامل هدایت بشر اشاره کرد.

وی با بیان این که امام صادق(ع) مبین احکام الهی بودند و صفات و ویژگی های استثنایی داشتند که بسیاری از مردم از این کرامات و ویژگی ها مطلع نیستند، ابراز داشت: امام (ع) هم محدِث بودند و هم محدَث؛ به دلیل این که هم حدیث اولیای دین را روایت می کردند و با وحی اتصال داشتند و هم اینکه فرشتگان با ایشان در ارتباط بودند و بسیاری از معارف را از این طریق به مردم ارایه شده است.

این استاد حوزه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح جنایت رژیم سفاک شاه در حادثه دلخراش مدرسه فیضیه پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha