شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
آیت پیمان

مدیر مسئول دبیرخانه دین پژوهان کشور گفت: داوری و ارزیابی و تعیین پژوهش ها و پژوهشگران برتر و منتخب و برگزیده، جهت معرفی در آیین تجلیل و پژوهش های دینی در دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور آغاز گردیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر آیت پیمان بابیان این مطلب اظهارداشت: مراکز و مؤسسات پژوهشی اعم از حوزه و دانشگاه و بخش خصوصی و پژوهشگاه های دولتی می توانند در فرصت باقیمانده پژوهش های انجام شده خود را برای ارزیابی و داوری به دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور، مستقر در  قم و تهران به نشانی  info@dinpajoohan.com ارسال نمایند.

وی  افزود: پژوهش های انجام شده در 5 سال اخیر به شرط آنکه آماده چاپ و انتشار باشند برای داوری پذیرفته می شوند و تمام رشته ها و گرایش های علوم دینی را شامل می شود و محدودیت در رشته ها وجود ندارد.

دبیر شورای دین پژوهان تأکید کرد: شرط اصلی پذیرش پژوهش ها برای مراسم معرفی و تجلیل در این دوره، آن است که ویژگی های نوآوری و روش مند بودن و پاسخگو بودن و جنبه های نقّادی و ایده پردازی و الگودهی در پژوهش های دینی ارسالی وجود داشته باشد.

وی گفت: طبق روال گذشته، سعی خواهیم کرد که تقدیرنامه و جوایز پژوهش های دینی این دوره 5 ساله در سه سطح برتر، برگزیده و منتخب تعیین و معرفی و تجلیل گردند و از مشارکت دولت و مدیریت حوزه علمیه برای هرچه بهتر برگزار شدن این آیین استفاده خواهیم کرد.

پیمان در مورد کنگره دین پژوهان  نیز یادآورشد: فراخوان مقالات این کنگره با ارائه 7 محور پیرامون دین پژوهی در ایران معاصر و فرصت ها وچالش های آن قبلاً اعلام شده است و مقالات برتر برای ارائه در کنگره های آتی در دست اقدام می باشند. محققین می توانند در فرصت باقیمانده مقالات خود را برای شرکت در کنگره دین پژوهان ارسال نمایند.

وی از پژوهشگران آزاد نیز خواست تا آثار و پژوهش های انفرادی خود را که تاکنون چاپ نشده اند، برای قرار گرفتن در روند داوری و بررسی شخصاً به دبیرخانه دین پژوهان کشور ارسال نمایند.

خاطرنشان می شود: علاقه مندان می توانند اطلاعات و گزارشات مربوط به فعالیت این شورا را در وب سایت www.dinpajoohan.com

مشاهده نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha