سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 346160
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
قرآن

حوزه/ طرح محراب و کارگاه نحوه پاسخ گویی به پرسش های قرآنی جوانان، از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در مدارس علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در جامعه و لزوم آگاه سازی جوانان با مباحث و مسایل پیرامونی آن، بیان داشت: امروزه دشمن با ابزارهایی چون ماهواره، هجمه گسترده فرهنگی را آغاز کرده تا با مختل کردن ذهن و فکر جوانان، آنان را از مسایل دینی جدا کند.

وی با بیان این که ترویج نماز با استفاده از شیوه های جدید و نوین توسط طلاب و روحانیون کمک زیادی به خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمنان می کند، افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه نماز در آموزه های دین و برای ارتقای سطح آشنایی طلاب نسبت به شیوه های ترویج این فریضه الهی، طرح «محراب» در برخی از مدارس استان خوزستان برگزار می شود.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به همکاری و هماهنگی های صورت گرفته با مرکز تخصصی نماز، گفت: پس بررسی و نیاز سنجی هایی که در سطح استان صورت گرفت، اقدام به برگزاری طرح محراب کردیم و این طرح هم اکنون در حال برگزاری است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به موضوعات و مباحث مطرح شده در این دوره، افزود: در این برنامه آموزشی که برای طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه استان برگزار می شود، مطالبی با هدف آشنایی بیشتر شرکت کنندگان نسبت به اسرار نماز، نقش آن در رشد و تعالی انسان، ویژگیهای نماز قرآنی و راههای تکمیل نماز مطرح می شود.

وی در پایان از اجرای دوره هایی با هدف نحوه پاسخ گویی به پرسش های قرآنی و مرتبط با نماز، در مدارس علمیه اهواز خبرداد و اظهار داشت: از آنجایی که ذهن نوجوان و جوان جامعه کنونی ایران خلاق است و مسایل را به خوبی درک می کند، پرسش ها و سؤالات متداولی در این رابطه برای آنها پیش می آید، که به همین منظور دوره ای را با عنوان چگونگی پاسخ گویی به مسایل و پرسش های جوانان در رابطه با نماز برای طلاب برگزار می کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha