دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از توافق هسته ای استفاده حزبی و جناحی صورت نگیرد چرا که اگر این امر محقق بشود ، زمینه اختلاف افکنی در بین مردم و گروه های سیاسی ایجاد می شود .

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با ابراز خرسندی از این که به لطف الهی مساله هسته ای و موافقت نامه صورت گرفته به خوبی انجام شد، اظهار داشت: آن چه ما می بینیم این است که منافع ملت ایران در پرتو هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری به خوبی در این توافقنامه لحاظ شده است و همه آن خطوط قرمزی که مورد تاکید معظم له بود، رعایت شده است.

* به بهانه توافق، از اقتصاد مقاومتی غافل نشویم

وی افزود: با این وجود، بحث توافق نباید ما را از اقتصاد مقاومتی غافل کند، چرا که ممکن است در ادامه راه بر اثر اتفاقاتی از جمله عهدشکنی طرف مقابل، توافق بر هم بخورد و لذا لازم است که اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید خاص رهبر معظم انقلاب است از سوی مردم و دولتمردان همواره مورد توجه و اهتمام باشد.

* از توافق هسته ای، استفاده حزبی و جناحی نکنیم

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین در این برهه حساس این مساله باید مورد توجه باشد که از توافق هسته ای استفاده حزبی و جناحی صورت نگیرد چرا که اگر این امر محقق بشود ، زمینه اختلاف افکنی در بین مردم و گروه های سیاسی ایجاد می شود و حال آن که هم اکنون به لطف الهی شاهد وحدت ملی زیر سایه مقام معظم رهبری هستیم و باید رهنمودهای ایشان در این مورد مورد توجه همگان باشد.

وی افزود: از این رو اگر چنانچه بخواهیم از بحث مذاکرات به نفع گروه خاصی استفاده جناحی کنیم این امر باعث اختلاف افکنی شده و باعث تضعیف کشور و سستی در کارها و نیز ناقص ماندن فعالیت های اقتصاد مقاومتی می شود.

منتقدان توافق، اقتضائات کشور را در نظر بگیرند

 آیت الله فقیهی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه ای هم به منتقدان توافق هسته ای داشت و گفت: این افراد نیز باید به خوبی شرایط حساس و اقتضائات کشور را درک کرده و طوری سخن نگفته و موضع گیری نکنند که باعث تضعیف روحیه امید در مردم شود چه آن که این موضوع با رویه رهبری تعارض دارد.

وی افزود: به هر حال وقتی توافقی را رهبری و دولت پذیرفته و کارشناسان و سیاسیون آن را تایید کرده اند باید به آن احترام گذاشت و کسی نباید با اصل توافق مخالفت داشته باشد.

وی یادآور شد: طبیعی است که در این توافق یک سری امتیازات از سوی ایران داده شده اما باید محاسبه کنند که امتیاز داده شده با امتیاز گرفته شده چقدر است و در محاسبه برد برد باید موفقیت را ارزیابی کرد و نباید صرفاً روی نقاط ضعف تکیه کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند ایران اسلامی به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده و نیست و این موضوع شرعاً از نگاه ما حرام است.

وی در پایان گفت : در هر حال باید این موفقیت به دست آمده را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت و به خصوص تیم مذاکره کننده هسته ای تبریک گفت که ضمن رعایت خطوط قرمز توانستند از حقوق ملت و منافع نظام به خوبی دفاع کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha