سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مرکز اسلامی در آمریکا

حوزه / با خرید یک کلیسای متروکه از سوی مسلمانان شهر پادوکا آمریکا، نخستین مرکز اسلامی در این شهر افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  wkms.org ، اولین مرکز اسلامی شهر پادوکا در ایالت کنتاکی امریکا افتتاح شد.

به گفته «آمنه علی» رئیس هیئت امنای این مرکز  آنها در ژانویه 2014 یک کلیسای متروکه را خریداری کردند و در حال حاضر عملیات بازسازی این مرکز اسلامی انجام شده است.

آمنه گفت: «کار بازسازی تقریبا رو به اتمام است و تنها برق‌کشی بخشی از آن باقی مانده است. این مرکز اسلامی جدید تمام نیازهای اولیه یک مسجد را داراست، از جمله مکانی برای وضو گرفتن و مکانی برای بجا آوردن نماز جماعت. فقط لازم است نیمکت‌های کلیسا را برداریم تا سالن اصلی کلیسا به محل اقامه نماز تبدیل شود.»

وی درباره اهداف این مرکز تأکید کرد: «این مرکز با جدیت از گفتگوی ادیان حمایت می‌کند. به علاوه قصد داریم از این مکان برای تعلیم اسلام به جامعه پادوکا استفاده کنیم.»

او اضافه کرد: «من در پادوکا پانزده سال زندگی کرده‌ام، اینجا وطن من است و این همیشه آرزوی من بوده که فرزندانم ادیان الهی را بشناسند. به همین دلیل است که واقعا سعی دارم این مکان را گسترش دهم. ما از همه دوستان و مردم جامعه دعوت می‌کنیم به اینجا آمده و در فعالیت‌های این مرکز مشارکت داشته باشند، همانطور که هنگام آماده‌سازی و افتتاح این مرکز، مردم ما را مورد لطف و حمایت بسیار خود قرار دادند. »

این مرکز اسلامی هر روز نماز جماعت برپا می‌کند و روزهای یکشنبه هم در آن کلاس‌هایی اسلامی برای کودکان برگزار خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha