سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
شاهزاده روم

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با اشاره به استقبال خوب طلاب برای تماشای فیلم شاهزاده روم، خاطرنشان کرد: اگرچه صندلی‌های این سینما که ۶۷۰ عدد بودند، همگی پر شدند، اما بازهم به علت استقبال زیاد، خیل کثیری از طلاب در گوشه گوشه سینما ایستاده به تماشای فیلم نشستند.

حجت‌الاسلام نعمت تبار، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در مدرسه علمیه، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تهذیبی مدرسه برای طلاب، حضور در سینما و تماشای فیلم‌های فاخر و ارزشمند دینی است، که این بار نیز پس از بررسی‌های اجمالی بر روی انیمیشن «شاهزاده روم» رایزنی‌هایی با مدیریت سینما اکسین اهواز به عمل آمده و یک سانس کامل آن را جهت حضور طلاب در سینما و تماشای فیلم مذکور، خریداری کردیم.

وی به محتوای این انیمیشن اشاره کرد و گفت: اگرچه انیمیشن «شاهزاده روم» ازنظر فنی دچار نواقصی اندک بود، اما ازنظر ارائه مستندات و محتوای تاریخی، فیلمی قوی و درخور توجه بود.

استقبال خوب طلاب اهوازی از شاهزاده روم

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با اشاره به استقبال خوب طلاب برای تماشای این فیلم، خاطرنشان کرد: اگرچه صندلی‌های این سینما که 670 عدد بودند، همگی پر شدند، اما بازهم به علت استقبال بسیار زیاد، خیل کثیری از طلاب در گوشه گوشه سینما ایستاده به تماشای فیلم نشستند.

از هنر سینما استفاده مثبت نمی‌شود!

حجت‌الاسلام نعمت تبار، با تأکید بر این‌که اگر از هنر سینما به‌صورت مثبت و در راه اعتلای ارزش‌های دینی استفاده شود، اکثر مشکلات سینما داران حل خواهد شد، تصریح کرد: یکی از علت‌های استقبال زیاد طلاب از این فیلم، کیفیت و اخلاص بالای تولیدکنندگان آن بود و الحق و الإنصاف نیز بسیاری از تماشاگران با صحنه‌های حزن‌انگیز آن به گریه می‌افتاده و با برخی صحنه‌هایی که جلوه‌گر ائمه اطهار(ع) بود صلوات بر محمد و آل محمد می‌فرستادند و این مهم نشان از آن دارد که فیلم اثر معنوی خوبی را بر دل‌وجان مخاطب می‌گذارد.

نبود فیلم‌های فاخر علت اصلی عدم حضور طلاب در سینما است

وی با ابراز نارضایتی از عدم وجود فیلم‌های فاخر و ارزشمند دینی در سطح کشور، تصریح کرد: ازآنجایی‌که طلاب و خانواده‌هایشان به دلیل نبود فیلم فاخر و همچنین جو نامناسب سینما از حضور در این مکان فرهنگی محروم هستند، وقتی فرصتی این‌چنینی به وجود می‌آید، مشاهده می‌کنیم استقبال بسیار خوبی برای تماشای فیلم به عمل می‌آورند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در پایان و در پاسخ به سؤالی مبنی بر «علت عدم حضور طلاب و روحانیون در سینما چیست؟»، اظهار داشت: ما با کمبود فیلم‌های ارزشمند دینی در کشور مواجه هستیم! طلاب هیچ‌گاه مخالف حضور در سینما نیستند! که اگر این‌چنین بود، هیچ‌گاه ما شاهد جمعیتی این‌چنینی برای تماشای فیلم‌هایی نظیر «محمد رسول‌الله» و «شاهزاده روم» نبودیم! پس مشکل اصلی عدم حضور طلاب و دیگر آحاد و اقشار جامعه «نبود فیلم‌های فاخر و قوی» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha