چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهبهان، با بیان این‌که حفظ قرآن یکی از شروط اصلی جوانان برای ورود به این مدرسه، است، گفت: طلاب پس از ورود به مدرسه باید در مدت ۶ سال کل قرآن کریم را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام علی طواف، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10میلیون حافظ قرآن کریم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود بر توجه مدبرانه به قرآن تأکیدات فراوانی داشته و فرمودند که باید تا چند سال آینده 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور پرورش یابد؛ به همین دلیل تصمیم بر اجرای طرحی در این خصوص گرفته و هم‌اکنون در حال اجرای آن هستیم.

وی با بیان این‌که یکی از شروط اصلی جوانان برای ورود به مدرسه علمیه، حفظ قرآن کریم است، بیان داشت: طلاب پس از ورود به مدرسه باید در مدت 6 سال کل قرآن کریم را حفظ کنند، البته این شش سال را با نظارت و مدیریت مدرسه طی می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهبهان، به نحوه اجرای طرح شش‌ساله حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برنامه این مدرسه بدین‌صورت است که طلبه در سال اول به‌صورت روزانه  3 خط را حفظ کرده و در سال دوم روزی 5 خط، سال سوم روزانه 7 خط، سال چهارم 10 خط، سال پنجم 12 و در سال آخر نیز روزانه یک صفحه، را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام طواف افزود: طلاب  برای انس بیشتر با قرآن، جلسات مباحثه‌ای را انجام می‌دهند و صفحاتی که حفظ کرده‌اند را برای یکدیگر تکرار می‌کنند و بدین‌صورت اشکالات و نواقص برطرف می شود.

وی با اشاره به آثار و برکات این طرح، خاطرنشان کرد: از زمانی که این طرح در مدرسه اجرا شده، شاهد افزایش ساعات مطالعه و تقویت حافظه طلاب و پیشرفت علمی آنها هستیم و این مهم به‌نوعی از برکات حفظ قرآن کریم است.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha