یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/موسوعه نفیس احادیث مشترکه بین فریقین تحت عنوان السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه پس از ۱۲ سال تلاش علمی منتشر و آماده رونمایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مختاری عصر امروز در دیدار فعالان پژوهشگاه مطالعات تقریبی  با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: موسوعه نفیس احادیث مشترکه بین فریقین تحت عنوان السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه پس از 12 سال تلاش علمی منتشر و آماده رونمایی است.

وی افزود: در این اثر مدارک و اسناد به شکل کامل دقیق و علمی بررسی شده است و قضاوت را بر عهده مخاطبان گذاشته است؛ این موسوعه در 62 جلد به توصیه رهبرانقلاب در بیروت منتشر شد؛ زیرا توزیع این کتاب از بیروت آسان تر است؛ با انتشار این اثر به دنیا ثابت خواهیم کرد که سخن ما از وحدت و تقریب یک راهبرد است و تاکتیکی نیست.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی  بیان کرد: تاثیرگذاری این کتاب بر کسی پوشیده نیست، زیرا این موسوعه 62 جلد است که در بیست جلد ارایه شده است که برخی از آنها بیش از 1000 صفحه است؛ همه  62 جلد که 52 عنوان است در این 20 جلد فراهم و ارایه شده است.

وی گفت: این کتاب اخیرا به چاپ رسیده است؛ تالیف 12 سال و چاپ آن شش ماه به طول انجامید؛ این کتاب دوشنبه هفته آینده در روز مباهله در مدرسه عالی دارالشفا رونمایی می شود؛ این کتاب تحقق ایده مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است که در ابتدا دو جلد کارشد؛ ولی پس از نیم قرن این خواسته محقق شد؛ این احادیث تنها در حوزه فقه نیست، بلکه در علومی چون طب و.. آثاری بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری اظهارکرد: در این موسوعه مدارک و اسناد معتبر از اهل سنت بیان شده است؛ این مدارک برای علمای اهل سنت در اروپا نیز ارسال شد که آنها نیز این مدارک را کاملا تایید کردند؛ سعی شد در این اثر یک کار علمی قوی انجام شود تا احادیث فریقین در یک فضای علمی و بدون نظرداشت قبلی منتشر شود.

وی گفت: دو کتاب دیگر به عنوان شیعه و اهل سنت و یک کتاب ششصدصفحه ای دیگر با عنوان فی سبیل امت الاسلامی ششصدصفحه است که دو جلد آن چاپ شده است نیز در همین زمینه منتشر شده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان کرد:1000 دوره از این کتاب چاپ شده است که 300 دوره آن وارد ایران می شود و مابقی برای علمای اهل سنت در سراسر جهان فرستاده می شود؛ در ایران این کتاب با 40  درصد تخیف عرضه می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha