جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام کاظم(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد :سازش با ظلم هیچ زمانی و در هیچ مکانی و به هیچ شکلی جایز نیست و ائمه اطهار نیز با هیچ خلیفه ای سازش نکردند اما شکل مبارزه ممکن است فرق کند،علنی یا مخفیانه و در استتار باشد و تاریخ ائمه اطهار عموما حکایت می کند که همیشه در حال مبارزه بودند و تقیه هم یک نوع از مبارزه آنها بود که به شکل  مخفیانه انجام می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، نسرین اسماعیلی امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، با بیان این که ائمه اطهار علیهم السلام به استثنای وجود مقدس حضرت حجت (عج) که در قید حیات هستند، شهید از دنیا رفته اند و این یکی از مفاخر بزرگ آنهاست، اظهار داشت: ائمه معصومین (ع) همیشه آرزوی شهادت در راه خدا را داشتند که ما این مسئله را در دعاهایی که آنها به ما تعلیم داده اند به وضوح می بینیم.

 وی با بیان اینکه مقتضیات زمان در شکل مبارزه می تواند تاثیر بگذارد اضافه کرد: به جز امام حسین که لقب شهید مختص ایشان است، سایر ائمه نیز با دستگاه ظلم و جور زمان خودشان سازش نکردند و به شکل های مختلفی به مبارزه پرداختند؛یک وقت مبارزه علنی و با شمشیر بود و یک وقت هم کوبیدن و لجنمال کردن طرف بود .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد :سازش با ظلم هیچ زمانی و در هیچ مکانی و به هیچ شکلی جایز نیست و ائمه اطهار(ع) نیز با هیچ خلیفه ای سازش نکردند، اما شکل مبارزه ممکن است فرق کند، علنی یا مخفیانه و در استتار باشد. تاریخ ائمه اطهار عموما حکایت می کند که همیشه در حال مبارزه بودند و تقیه هم یک نوع از مبارزه آنها بود که به شکل  مخفیانه انجام می شد .

وی بیان کرد :اگر مقاومت ائمه اطهار در مقابل خلفای ظالم نبود و نالایق بودن آنها را به مردم گوشزد نمی کردند، امروز ما آنها را در ردیف قدیسین می شمردیم .

اسماعیلی به موضوع شهادت امام موسی کاظم (ع)نیز اشاره کرد و گفت: اینکه امام موسی کاظم شهید شده از مسلمات تاریخ است و ایشان چهار سال در کنج سیاهچال های زندان به سر برد و در آن جا هم از دنیا رفت و در زندان مکرر به امام پیشنهاد شد که یک اعتراف زبانی از او بگیرند ولی حضرت حاضر نشد.

وی با بیان این که اکنون که در شرایط سخت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و..به سر میبریم با تاسی از سیره اهل بیت علیهم السلام حق نداریم تحت هیچ عنوانی با دشمنان اسلام، ظالمان و ستمگران روز دنیا سازش کنیم  و با انها کنار بیاییم، گفت: کشور ما عصاره اهل بیت و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و این همه شکنجه شدن، مبارزه کردن از هستی و وجود خودشان گذشتن، ایثارکردن برای این بود که تحت لوای ظلم نباشیم و وظیفه ما هم امروزاین است که راه شهدا را  ادامه دهیم و اسلام را حفظ کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha