جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واحدی

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه گفت: ولی شناس و ولایت‌پذیر بودن به این معنا که کسی که در حوزه رشد می‌کند سیستم حوزه باید به‌گونه‌ای باشد که او را با نبوت، امامت، ولایت الله و جریان ولایت الله آشنا بکند و به‌اندازه‌ای او را مسلط کند که هم خودش ولایت را بشناسد و هم به دیگران بشناساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی های حوزه انقلابی پویا و فعال، اظهار داشت: حوزه جایگاه تربیت عالمان دین برای نشر آن در عالم دارد و در واقع عالمان دین وارثان انبیا هستند.

وی ادامه داد: هر کاری که انبیا در نشر و توسعه دین دارند، حوزه‌های علمیه برای این مهم باید قیام کرده و این مسیر را با تمام توان ادامه دهند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران به حوزه انقلابی اشاره کرد و بیان داشت: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که برای تبلیغ دین دگرگونی‌ها، تغییرات و جابه‌جایی‌های جهانی را در نظر می‌گیرد یعنی در حوزه انقلابی، انقلاب را نباید به ساختار یک کشور محدود کنیم بلکه باید جهانی بیندیشیم و در واقع حوزه انقلابی را این‌گونه معنا می‌کنیم.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که تلاش می‌کند معارف دین را به جوانانی که به حوزه آمده‌اند، آموزش بدهد و بر اساس آموزش‌ها دنیا را با تغییراتی در راستای دین آشنا بکند و تغییرات را در دنیا مستقر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی ابراز داشت: حوزه انقلابی فریادگر توحید و وارث انبیا است و هدفش این است که نظام، عقاید و معارف توحیدی را در همه عالم باید گسترش دهد.

وی ادامه داد: کار حوزه علمیه آن است که نظام‌سازی کند و تعریف‌های لازم برای استقرار توحید در سراسر گیتی را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تصریح کرد: حوزه انقلابی همان‌طوری که ایمان به حضرت حق دارد و فریاد گر توحید است، در مقابل استکبار، کفر و طاغوت قیام می‌کند.

وی بیان داشت: حوزه انقلابی ساختارش به‌گونه‌ای است که آموزش‌هایش استکبارستیز است و منابع انسانی که برای دنیا تربیت می‌کند استکبارستیز هستند.

استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: خصوصیت دیگر حوزه انقلابی این است که ولی شناس و ولایت‌پذیر است به این معنا که کسی که در حوزه رشد می‌کند سیستم حوزه باید به‌گونه‌ای باشد که او را با نبوت، امامت، ولایت الله و جریان ولایت الله آشنا بکند و به‌ اندازه‌ای او را مسلط کند که هم خودش ولایت را بشناسد و هم به دیگران بشناساند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این به‌اندازه‌ای او را آشنا کند که هم خودش ولایت‌پذیر باشد و هم دیگران را به ولایت‌پذیری دعوت بکند.

استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه انقلابی دعوت به خدا و ولی خدا دارد و دعوت به ولی‌فقیه دارد و حقایق را می‌بیند و مردم را به سمت خداوند متعال دعوت می‌کند.

وی افزود: حوزه انقلابی آن است که خودش را نمی‌بیند بلکه راهبر مردم و انسان‌ها است به سمت ولی‌الله است و نائب ایشان در زمان غیبت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تأکید کرد: زمانی که حوزه منادی توحید و مبارزه منادی با طاغوت شد به‌گونه‌ای عمل می‌کند که تمام هستی خودش را برای دین و مبارزه با استکبار خرج می‌کند و خصوصیت حوزه انقلابی آن است که فریادگر توحید است و برای توسعه دین الهی و توحید، قیام می‌کند.

وی بیان داشت: حوزه انقلابی به گونه‌ای است که با کفر تا پای جان خودش مبارزه می‌کند و از طرفی هدایتگر و مبین است و در تقابل با جهل‌ها و نادانی‌ها ایستادگی می‌کند و در این مسیر باید تلاشی بکند که سازماندهی بکند و جان‌ها و جوامع قیام به دین و مبارزه با استکبار کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی افزود: علاوه بر این طلبه‌ی انقلابی دانش و مهارت آن را دارد که بر دل‌ها حکومت کند و الگوی برتر آن را می‌توان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha