شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فاطمیان قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین، ماه رمضان را زمان قوی شدن اراده ها دانست و گفت: رستگاری دنیا و آخرت در گروی تزکیه نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان صبح امروز با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین گفت: درهای رحمت الهی، اجابت دعا، بهشت و رضوان الهی درماه مبارک رمضان  به روی مسلمانان گشوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای ماه مبارک رمضان را درک می‌کنند و به عمق این ماه پرفضیلت می رسند و خدای متعال نیز توجه ویژه ای به آنها دارند، ولی افسوس برخی از افراد سود و بهره‌ای از آن نمی‌برند و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار نمی‌گیرند.

امام جمعه شهر اقبالیه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی را برای تزکیه نفس، زدودن گناهان از دل، کسب ثواب و ره توشه برای آخرت در اختیار مسلمانان قرار می‌دهد که مهم‌ترین سرمایه برای این کار عظیم، سخاوتمندی به همراه تقوا است.

وی ادامه داد: برخلاف نظر آنهایی که فکر می کنند روزه عامل ضعف انسان است، باید گفت روزه انسان را بزرگ می کند، زیرا همه بزرگی انسان به اراده اوست که در این ماه  با روزه داری و انجام اعمال ماه رمضان، صلابت و استواری اراده در مومنان  تقویت می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  امسال نیز مثل سال گذشته به دلیل ویروس منحوس کرونا، توفیق عبادت‌ و مناجات‌ دسته جمعی از همه گرفته شده و همه باید برای قطع زنجیره این بیماری مراعات کنند، با این حال خانواده‌ها مناجات‌ها و دعاهای وارده در این ماه  را در منازل  خوانده و از فیوضات آن بهره ببرند.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کرد: رستگاری دنیا و آخرت در گروی تزکیه نفس است و باید در ماه مبارک رمضان با تلاوت قرآن و نیایش از درگاه خداوند طلب مغفرت و آمرزش گناهان نماییم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha