چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/حجت الاسلام سید مهدی هدایتی گفت: شهر مقدس قم به برکت حرم حضرت معصومه(س) ملجاء و پناه همه مردم به ویژه علما شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام سید مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن، در جمع طلاب و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) شیرود، با اشاره به شخصیت و جایگاه حضرت معصومه(سلام الله علیها) اظهار کرد: حضرت معصومه (سلام الله علیها) هرچند عمر کوتاهی داشتند، اما وجود مبارکشان در شهر مقدس قم ملجا و پناه همه مردم علی الخصوص علما شده است؛ در مورد جایگاه و منزلت ایشان نزد اهل بیت(علیهم السلام) همین بس که دو امام بزرگوار قبل از تولد آن حضرت، در وصف ایشان سخن گفته اند و پدر بزرگوارشان هم در شان ایشان فداها ابوها گفتند.

وی افزود: امام رضا(علیه السلام)، ایشان را به خاطر برخورداری از مراتب عصمت، معصومه نامیدند و زیارت حضرت را در قم عین زیارت خودشان خواندند و فرمودند «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی / هر کسی معصومه را در قم زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده است»؛ وجود معنوی فاطمه معصومه(سلام الله علیها) مثل شمعی است که علما دورش می چرخند و از کرامات و برکات ایشان کسب فیض می کنند. علامه طباطباییکه وجودش عقل محض بود، در ماه مبارک رمضان قبل از افطار به حرم می رفتند. این نمونه ای از منزلت بانو در محضر علمای اسلام است.

امام جمعه تنکابن ادامه داد: شما طلاب که در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) باید با الگو برداری از این نمونه کامل، حافظ ارزش ها و عامل به ارزش ها باشید و بدانید اگر در جامعه یک فکر و یک ذهن را از مسیر ضلالت و گمراهی و قهر خدا برگردانده و در مسیر الهی قرار دهید، برایتان کافی است، از خداوند منان بخواهید که به ما توفیق الگو برداری از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) عنایت فرماید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha