جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
كنفرانس «اسلام رحمة للعالمين» در جاكارتا

حوزه/ دكتر عقيل سراج رئيس نهضت العلما گفت: اندونزي همواره سعي كرده اسلام و دين با صلح و رحمت را معرفي كند و اسلام مورد قبول اندونزی، اسلامی است که با رحمت تبلیغ شد نه با خشونت یا اجبار.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم افتتاحيه كنفرانس «اسلام رحمة العالمين» در اندونزي با حضور حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه، معاون مجلس خلق اندونزی، وزير تحقيقات و فناوري، رئيس سازمان نهضت العلما و شخصيت‌هاي علمي و ديني ايران برگزار شد.

اين مراسم روز چهارشنبه (22/7/94) در جاكارتا برگزار شد در ابتداي آن دكتر عبدالمنان دبير علمي كنفرانس طي سخناني ابراز داشت: اين كنفرانس در راستاي معرفي چهره رحمانيت اسلام است كه با حضور علماي ديني و علمي برگزار مي‌شود.

وي اذعان داشت: در اين ايام كه همه در تلاش هستند چهره رحمانيت اسلام را خدشه دار كنند، برگزاري چنين كنفرانس‌هايي مي تواند نقش موثر و مناسبي در ترويج مباحث اسلامي و معرفي چهره واقعي اسلام داشته باشد.

در اين مراسم پرفسور دكتر عقيل سراج رئيس نهضت العلما، حجت الاسلام و المسلمين زماني معاون بين الملل حوزه علميه، دكتر عثمان معاون مجلس خلق و همچنين دكتر محمدناصر وزير تحقيقات و فناوري، حجت الاسلام و المسلمين مصباحي مقدم رئيس كمسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، ، دكتر محمدي سفير جمهوري اسلامي hdvhkدر اندونزي و حجت الله ابراهيميان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي و برخی از شخصیت های خارجی حضور داشتند.

در ادامه اين مراسم پرفسور دكتر عقيل سراج رئيس نهضت العلما طي سخناني ابراز داشت: اندونزي همواره سعي كرده كه اسلام و دين با صلح و رحمت را معرفي كند و اسلام مورد قبول اندونزی، اسلامی است که با رحمت تبلیغ شد نه با خشونت یا اجبار.

وي اذعان داشت: همين موضوع رحمت و مهرباني موجب شد تا دين اسلام مورد اهتمام و استقبال مردم قرار گيرد و اندونزي را به بزرگترين كشور مسلمانان تبديل كند.

رئيس نهضت العلما اندونزي تصريح كرد: منظور ما از اسلام نوسانتارا، اسلامی که رحمت به همراه دارد، نه اسلامی که بلا به همراه داشته باشد، اسلام رحمة للعالمین این چنین است.

پرفسور دكتر عقيل سراج گفت: اولین تمدن اسلامی، زمان دودمان امویان بود، و اکنون آنها به دلیل تعارض طولانی مدت، به اروپا مهاجره کردند. اهالی شهر بغداد، شهری که توسط ابوجعفر المنصور العباسی ساخته شد، دومین مرکز تمدن دودمان عباسیه بود. اکنون آنها با وضعیت بسیار سختی زندگی می کنند، تعداد بسیاری نیز به اروپا فرار کردند، این وضعیت بسیار شرم آور و دلخراش است.

وي با اشاره به وضعيت ديگر كشورهاي اسلامي گفت: اكنون زمان آن رسیده که خدمات علمای نهضت العلما را زنده کنیم.

پرفسور دكتر عقيل سراج رئيس نهضت العلما در ادامه گفت:‌ در منطقه مادورا بين شيعه و سني چند سال پيش اختلاف هايي به وجود آمده و برخي از مسلمانان كشته شده و برخي هم هنوز در سختي هستند، من به خاطر اين حادثه ناگوار هنوز ناراحت و غمناك هستم و بايد اين مسائل در اندونزي رخ ندهد.

وي بيان داشت: بايد از هر چه تقابل و تنش است اجتناب كنيم؛ چرا كه دشمنان همواره در راستاي ضربه زدن به دين مبين اسلام مبادرت دارند و ما نبايد اجازه چنين كاري را به آنها بدهيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha