جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

روحاني شهيد، حجت الاسلام و المسلمین سيد مکارم موسوي، فرزند سيد فتاح، در سال 1306 در خانواده‌اي مذهبي و متدين در روستاي عميد آباد زنجان متولد شد. از همان ابتدا علاقه وافری به کسب علوم ديني داشت و پس از پايان دروس مقدماتي فقه براي ادامه تحصيل راهي قم و حوزه علميه گرديد.

*در محضر بزرگان حوزه

وی از محضر اساتيدي چون امام خميني(ره)، آيت اله مشکيني و آيت الله بروجردي کسب فيض نمود. پس از اتمام تحصيلات و ملبس‌شدن به لباس مقدس روحانيت به زنجان بازگشت و به عنوان امام جماعت مسجد جامع زنجان، مشغول تربيت دانش پژوهان و علاقمندان به مسايل ديني گشت.

شهید حجت الاسلام و المسلمین موسوي در دوران انقلاب با پخش اعلاميه‌هاي امام خميني(ره) و شرکت در تظاهرات عليه پهلوي و روشن نمودن افکار مردم، قدمهاي مثبتي را در زمينه‌هاي مختلف انقلاب برداشت و چندين بار توسط رژيم دستگير و زنداني شد.

*حضوری فعال و تاثیرگذار در مهدیه تهران

وي پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي از سوي جامعه روحانيت به شهر تهران دعوت شد و پس از گذشت دو سال از حضور فعالش در مهديه تهران، در تاريخ اول اسفند ماه سال 1364 در حالي که همراه با شهيد محلاتي و جمعي ديگر از روحانيون مبارز براي نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) راهي جبهه‌هاي حق عليه باطل بود،

هواپيماي آنان در آسمان اهواز توسط دو فروند از هواپيماهاي رژيم بعث عراق مورد اصابت قرار گرفت و روح والايش به نور ابدي و سرچشمه لايزال هستي پيوست و پيکر مطهر اين شهيد عزيز در گلزار شهداي بهشت زهرا(س) تهران آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha