جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واعظی

عالم به زمان بودن متمایز از اعتیاد به روزنامه خوانی و جستجوهای سایت های خبری است، عالم به زمان، باید درک صحیحی و شناختی عمیق از مسائل فرهنگی،اجتماعی و سیاسی جهان اسلام داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی ظهر امروز در مجمع بزرگ مبلغان محرم که به همت دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان برگزارشد، طی سخنانی اظهارداشت: در آیات و روایات برای یک عالم دینی تعابیر متعددی بیان شده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های یک روحانی و مبلغ موفق گفت: عالم به زمان بودن از جمله ویژگی های عالم دینی عصر حاضر است، اما تحقق این امر ملزوماتی دارد، همچون اینکه عالم باید از جهل  و ناآگاهی به دور باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: عالم به زمان بودن متمایز از اعتیاد به روزنامه خوانی و جستجوهای سایت های خبری است، عالم به زمان، باید درک صحیحی و شناختی عمیق از مسائل فرهنگی،اجتماعی و سیاسی جهان اسلام داشته باشد، درک مقتضیات زمانه و درک وظایفی که در آن برهه زمان بر عهده است از جمله شاخصه های عالم به زمان بودن است.

وی افزود: یک روحانی و مبلغ یکسری وظایف ذاتی دارد وهمچنین مکلف به انجام یکسری امور به تفاخر زمان و موقعیت  و شرایط است.

وی  با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران قدرت جهان اسلام، مکتب تشیع و ایران اسلامی را افزایش داد،عنوان کرد: یکی از اصول مهم و حیاتی برای رسیدن به زمان شناسی درک عمیقانه و صحیح  از ماهیت انقلاب اسلامی است که طلاب به این مهم اهتمام داشته باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز کرد:انقلاب اسلامی ایران قدرت سخت ونرم بلوک شرق و غرب را در هم شکست و قدرتی جدید به معنای قدرت مهنایی و گفتمانی را به دنیا عرضه کرد، قدرتی که با وجود همه توطئه ها و تهدیدها و تحریم ها توانسته پیشرفت روز افزون کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن از طرق مختلف چون تاسیس شبکه های ماهواره ای بطور گسترده  باعث ضربه زدن به منبع قدرت معنایی و گفتمانی انقلاب است وسعی در کم رنگ کردن  ارزش های اسلامی و انقلابی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان کرد:تحریف عقاید شیعه، تهاجم فرهنگی و لطمه زدن به ارزش های اسلامی هدف دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای است.

وی تاکید کرد: از اصلی ترین پایه های منبع قدرت معنایی ،مکتب عاشورایی و حسینی است و به عنوان ذخیره منبع قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی ایران است که طلاب باید از غافل نگردند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خطاب به روحانیون و مبلغان اذعان کرد: حفظ فرهنگ انقلاب  به برکت عاشورا و درک ظرفیت های ارزشی ومعنایی نهفته  در دل عاشورا و عاشوراییان  امروز بزرگترین رسالت است.

وی در پایان با تاکید براینکه روحانیون باید مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند، حفظ وحدت اسلامی  بین شیعیان و اهل تسنن، معرفی مکتب اهل بیت و زیبایی های آن ، اهمیت به ارتباط گیری موثر و صمیمی با مردم و نداشتن ترس و هراس روحانیون و مبلغین از گفتن «نمی دانم» را از جمله وظایف مهم امروز روحانیون عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha