شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اال

حوزه / امروز نمازگزاران جمعه قم پس از اقامه فریضه جمعه به عنوان ابراز اعتراض شدید و محکوم کردن حکم اعدام آیت الله شیخ نمرالنمر از حرم مطهر حضرت معصومه(س)به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که با حضور گسترده نمازگزاران و امت انقلابی و همیشه در صحنه قم روی داد، مردم با در دست گرفتن پلاکاردهای علیه این اقدام غیر انسانی و همچنین تصاویر امام و رهبری و شیخ نمر اوج خشم خود را از حکومت آل سعود به تصویر کشیدند.

شعار مردم در این مراسم، شعارهایی بر ضد رژیم وهابی و تبعیض گر و شامل شعارهایی چون«الله اکبر»، «شیعه و سنی علیه حکم غیرانسانی»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» بود.

عربستان از اعدام شیخ نمر دست بردارد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  نیز  در جریان این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حضور مردم قم در این راهپیمایی نشانه خشم آنها و همه مسلمانان است؛ معتقدیم به نفع دولت عربستان است که دست از این حکم بردارد و به درخواست علمای جهان اسلام ترتیب اثر بدهد.

وی افزود: آیت الله نمر یکی از علمای برجسته عربستان است که باید شان ایشان حفظ شود.

مدیر حوزه های علیمه بیان داشت: باید منطق استدلال وجود داشته باشد و شیعیان عربستانی هم مانند سایرین، از حقوق برابر برخوردار باشند و دلیل اعتراض آنها هم همین موضوع است.

وی بیان کرد: اعتراض این عالم به این تبعیض ها بود، ولی این که کسی اعتراض کند و آن هم عالمی بزرگ که پیروان فراوانی در منطقه دارد و آن هم به جرم حق گویی نباید به اعدام وی ختم شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این کار عربستانی ها در اسلام به عنوان یک اصل شناخته شده وجود ندارد و آنها نمی توانند به این جرم کسی را اعدام کنند.

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور خطاب به سازمان های بین المللی نیز تصریح کرد: در این راستا از سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر می‌خواهیم همانطور که در سایر موارد وارد می‌‌شوند در پرونده شیخ نمر هم ورودی جدی داشته باشند و مانع از اجرای حکم اعدام شوند.

تنها حقوق شیعیان را مطالبه کرده است

حجت الاسلام علی اصغر ایوبی از حاضران در این مراسم ضمن محکوم کردن حکم اعدام این عالم مبارز شیعی در عربستان گفت: رژیم عربستان باید در مقابل این حکم پاسخگو باشد؛منبع هر حکم باید مشخص باشد و باید به همه گفته شود که بر چه اساسی ایشان به مرگ محکوم شدند؛ زیرا اگر چنین نکنند؛ قطعا باید گناه قتل یک بیگناه را تمام این دستگاه فاسد بدهد.

وی افزود: دستگاه قضای عربستان سعودی برای این حکم باید ادله محکمی ارایه کند، زیرا شیخ نمر عالمی شناخته در این کشور بود و بر اساس قرائن موجود هیچ اثری دال بر شهرآشوبی ایشان وجود ندارد و ایشان تنها حقوق شیعیان را مطالبه کرده است.

این فاضل  حوزوی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که حکومت عربستان از ترس خیزش مردمی برای احقاق حقوقشان دست به این کار زده است و مطمئنا باید بداند که این بار فقط ما ایرانی ها نیستیم که به آنها اعتراض خواهیم کرد، بلکه ملت عربستان نیز به پا خواهد خواست.

کارنامه عربستان در حمایت از تروریست ننگین است

حجت الاسلام والمسلمین کریمی نیز گفت: امروز این جمعیت در کنار موج خروشان ملت ایران در سراسر کشور در اعلان اعتراض به حکم وقیحانه و بی شرمانه نسبت به یکی از علمای شیعه عربستان در این مکان حضور یافته اند.

وی افزود: قلب همه مسلمانان واقعی جهان از چنین برخوردهای به درد آمده است و از اینکه این همه جهان اسلام در منجلاب استبداد و جهل و انحطاط فرورفته است تمام متدینین جامعه اسلامی دل آشوب شده اند.

این فاضل حوزوی خاطرنشان کرد: حکومت عربستان با ماهیت متحجر خود راه را برای هرگونه صدایی غیر از صدای خود بسته است و این حکم گواه این مدعاست.

وی گفت: آنها به رغم ایران هراسی و شیعه هراسی کارنامه ننگینی در حمایت از تروریسم و تحجرگرایی در منطقه دارند و این که اجازه نمی دهند حتی یک نفر آن هم یک عالم دینی در خصوص حقوق هم مذهبی های خود اعتراض کند، نشان می دهد که آنها چنگال خونین خود را در عمق قلب ملت خود فروبرده اند.

این محقق حوزوی  بیان کرد: پیامبر اکرم (ص)فرمودند که حکومت با کفر امکان بقا دارد، ولی با خون نه؛ آن هم با خون بی گناه؛ آنها باید بدانند که قطعا این خونها در آینده ای نزدیک جان آنها را خواهد گرفت.

این حکم تیشه را برداشته و روی ریشه خود گرفته است

حجت الاسلام علی اکبر رجایی نیز از دیگر فضلای حوزه  گفت: حضور پرشور ملت ایران و شیعیان در حمایت از یک عالم مجاهد است که قطعا انشالله راه او ماندگارخواهد شد.

وی افزود: حکومت عربستان با این کار نهایت حماقت خود را به خرج داد و از آنجا که عدو گاهی نیز سبب خیر خواهد شد با زندانی کردن و این حکم تیشه را برداشته و روی ریشه خود گرفته است.

  وی ادامه داد: آنها چه این حکم را اجرا کنند و یا نکنند باید با تبعات بسیار سنگینی خود را درگیربدانند؛ خوشبختانه اولین جرقه های مخالفت با حکومت عربستان توسط شیعیان زده شد و امروز مردم و جوانان عربستان برای تقابل با این حکومت خود را آماده می کنند.

حجت الاسلام رجایی خاطرنشان کرد: دولت عربستان سعودی به شکل بسیار عجیبی در مقابل این طوفانی که در مقابل خود ساخته است خواهد لرزید و خوشبختانه بازهم دیدیم که یک عالم شیعی این چنین پایه های کاخ ظالمان را می تواند از جای برکند.

وی گفت: آنها باید بدانند که نمی توانند با این موج مقابله کنند و قطعا دود این حماقت در اول و آخر به چشم خود این افراد خواهد رفت.

این فاضل حوزوی  بیان کرد: جامعه جهانی و حقوق بشری باید در مقابل این جریان مقاومت کرده و اجازه ندهند که این عالم برجسته به این شکل در معرض قتل قرار بگیرد.

آیت الله نمر از بزرگان عربستان است

حجت الاسلام یادگاری نیز در گفتگو با خبرگزاری حوزه گفت: آیت الله نمر از بزرگان عربستان است و حرکت ایشان در جهت احقاق حقوق شیعیان این کشور صورت گرفته است.

وی افزود: حمایت تمام علمای جهان اسلام به خصوص شیعیان پشت سر ایشان است و در این اجتماع پرشور نیز سعی داریم که اعتراض خود را به این تصمیم به شکل قاطعی نشان دهیم.

این فاضل حوزوی خاطرنشان کرد: همه ما این هشدار را به حکومت عربستان می دهیم که اگر این حکم را عملی کنند باید منتظر نابودی این کاخ کاغذی باشند.

وی گفت: اعدام این عالم مظلوم و مجاهد پایه های حکومت عربستان سعودی را از جای خواهد کند و آنها را در مسیری قرار خواهد داد که رو به زوال است و باید منتظر مرگ خود باشند، زیرا این حکومت دیگر ابهت و هیمنه خود را برای مردم خود از دست داده و باید منتظر خیزش عظیمی باشد که یک ملت علیه بیداد این رژیم برپاخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha