جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که گناه کردن جفا به امام حسین(ع) است، گفت: دشمن تلاش می کند مجالس امام حسین(ع) را کم خاصیت کند؛ چرا که آن ها به خوبی می دانند عاشورا چه عظمتی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه شنبه در جمع سوگواران حسینی(ع) هیئت رزمندگان اسلام استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه حسرت نخستین پیامی است که شهدا برای انسان ها دارند، اظهار داشت: حسرت به دو شکل سازنده و سوزنده است؛ روز قیامت و برزخ برای انسان ها پیام حسرت سوزنده دارد؛ چرا که آن ها فرصتی برای جبران اشتباهات دنیا را ندارند.  

وی با بیان این که انسان هنگامی که در قبر زنده می شود متوجه خواهد شد ثروت و قدرت ارزش حسرت خوردن نداشته است، تصریح کرد: بر اساس آیه 99 و 100 سوره مومنون، انسان ها در روز قیامت حسرت خواهند خورد و از خداوند می خواهند که به آن ها فرصت مجدد بدهد.   

سخنران مراسم افزود: حسرتی که انسان را پیش از تمام شدن فرصت متوجه کند سازنده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نایل شدن به مقام حیات طیبه را نخستین ویژگی شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا عالم ربانی نبوده اند و ممکن است سواد حوزه و دانشگاهی هم نداشته اند اما مقام آن ها در تراز علما و انبیا است چرا که اطاعت خدا و رسول(ص) کردند، بنابراین حسرت نمی خورند.  

وی تصریح کرد: اگر افراد برنامه ریزی، جدیت و ایستادگی در راه خدا و رسولش کنند قطعا به مقام شهدا خواهند رسید.

*کسانی که امروز نماز جماعت اقامه نمی کنند فردا حسرت می خورند

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به اینکه امروز برخی افراد جامعه فرصت اقامه نماز جماعت در مساجد و حسینیه ها را دارند اما انجام نمی دهند، گفت: کسانی که در نماز جماعت شرکت می کنند در روز قیامت حسرت از دست دادن چنین پاداش و فرصتی را نخواهند خورد.   

رئیس موسسه روایت سیره شهدا، افزود: مقام انسان ها در بهشت از درجات مختلفی برخوردار است؛ گاهی سلام کردن به یکدیگر درجه انسان را در بهشت ارتقا می دهد.  

*برخی مشکلات اجتماعی ناشی از عدم توکل به خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر لزوم توکل به خدا در امور، اظهار داشت: کاهش ازدواج و جمعیت ناشی از عدم توکل است؛ انسان باید تکلیف خود را انجام دهد و بگوید خداوند بزرگ است.

وی ایام محرم و برگزاری مجالس اباعبدالله الحسین(ع) را حسرت سازنده برای انسان ها دانست و  گفت: عاشورا می تواند مسیر زندگی انسان ها را تغییر دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که علما و امام خمینی(ره) نسبت به شهدا حسرت می خوردند، ابراز داشت: حضرت علی(ع) نیز می فرماید از خداوند می خواهم جایگاه شهدا را به من دهد.

*معاوضه نماز یک عالم با نماز خونی رزمندگان

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به مراجعه رزمندگان دوران دفاع مقدس به علما، اظهار داشت: یک مرتبه بنده شاهد بودم که رزمنده ای از آیت الله مشکینی پرسش کرد گاهی نماز رزمندگان با لباس خونی اقامه می شود آیا نماز آن ها مورد پذیرش قرار می گیرد که این عالم ربانی پاسخ داد من حاضر هستم بیست سال نماز با سجاده خود را با دورکعت نماز در خون شما عوض کنم. 

*با شعار نمی توان امام حسینی(ع) شد

وی در ادامه اتمام حجت با انسان ها را پیام دوم شهدا دانست و گفت: شهدا با ما اتمام حجت می کنند که با شعار نمی توان خود را به امام حسین(ع) مرتبط کرد چرا که ائمه معصومین(ع) به عمل انسان ها نگاه می کنند.

سخنران مراسم  با تاکید بر این که حضور در مجلس امام حسین(ع) آزاد است اما همراه ایشان شدن به سادگی نیست، ابراز داشت: به ظاهر می توان بارها به کربلا و زیارت امام حسین(ع) مشرف شد، اما اینکه ایشان چندمرتبه پای نامه اعمال ما را امضا کنند مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: تا زمانی که حق و باطل را نشناسیم و راه رسیدن به حق را متوجه نشویم و در این مسیر حرکت و استقامت نکنیم، اجازه حضور در خیمه امام حسین(ع) را نخواهیم داشت.

*مجلس امام حسین(ع)، مکان تخلیه نیست

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس عزاداری امام حسین(ع) مکان تخلیه نیست بلکه فرصت بارگیری است، اظهار داشت: نباید بخاطر حضور در هیئات، واجبات دین را فراموش کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که گناه کردن جفا به امام حسین(ع) است، گفت: سینه زنی و حضور در مجالس امام حسین(ع)، مجوز گناه کردن نیست، چرا که ایشان به شهادت رسید تا گناه را از روی زمین پاک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه مجالس امام حسین(ع) پاک کننده است اما نباید تصمیم به آلودگی محرمات داشته باشیم، افزود: اگر افراد در راه خداوند، امام حسین(ع) و حق باشند قطعا عاقبت به خیر خواهند شد.

*تلاش دشمن برای کم خاصیت کردن مجالس عزاداری

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن تلاش می کند مجالس امام حسین(ع) را کم خاصیت کند چرا که آن ها به خوبی می دانند عاشورا چه عظمتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به سومین پیامی که شهدا برای انسان ها دارند، گفت: هرکسی در مجلس اهل بیت(ع) و شهدا حضور پیدا کند باید احساس غربت داشته باشد.      

وی در پایان با اشاره به این که برخی افراد حق را می دانند اما به سمت آن حرکت نمی کنند، ابراز داشت: مجلس امام حسین(ع)، مجلس اتمام حجت است تا بدانیم در کجا قرار داریم؛ این مجالس باعظمت، دارالشفاء هستند تا انسان ها را هدایت کنند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha