جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 338896
۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
45

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مهم ترین شعارها و اهداف امام حسین(ع) در حادثه کربلا و محرم، ظلم ستیزی ، مقابله با ستم و ستمکاران بود و ما هم باید این شعارها را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان قزوین بیان کرد: محرم امسال، به نام «جهاد فرهنگی در نشر حماسه حسینی» نامگذاری شده است و از آنجا که این عنوان با توجه به اوضاع و شرایط ویژه منطقه انتخاب شده است باید همه ظرفیت های خود را به سمت تحقق این شعار حرکت دهیم.

وی افزود: مهم ترین شعارها و اهداف امام حسین(ع) در حادثه کربلا و محرم، ظلم ستیزی ، مقابله با ستم و ستم کاران بود و ما هم باید این شعارها را مد نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی اظهار کرد: پاسخ امام حسین(ع) به فرماندار مدینه مبنی بر اینکه « مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند» نکته مهم و کلیدی است و حضرت با این بیان خویش خواسته ‌اند تا هم به معرفی یزید و خود بپردازند و هم  استراتژی و راه مبارزه خویش را به بقیه نشان دهد در حالی که می توانست مخالفت خود با یزید را به گونه ای دیگر ابراز نماید.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: اینکه شهید مطهری می گوید «شمر زمان خود را بشناس» سخنی است که همه ما باید به آن توجه کرده و دنبال مصداق های آن باشیم چرا حادثه کربلا اتفاق افتاده و شمر کربلا هم مرده است.

این مسئول ادامه داد: شمر زمانه امروز ما در اشخاصی مثل نتانیاهو و  اوباما بروز کرده که با سیاست های خود منطقه اسلامی را به خاک و خون کشیده اند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به برنامه های محرم امسال گفت: بحث برگزاری تجمع عظیم روز تاسوعا حرکت تازه ای در عزاداری قزوین است که از سال 87 شروع شده و الحمد الله نسبت به سال های اول پیشرفت خوبی کرده و این امر هم محصول زحمات اعضای ستاد و همه دوستانی است که با اخلاص در دستگاه عزاداری امام حسین (ع) زحمت می کشند.

وی افزود: حرکت دسته جمعی هیئت های عزاداری به سمت محل تجمع، سخنرانی، مداحی، سینه زنی و اقامه نماز ظهر تاسوعا به صورت دسته جمعی از جمله برنامه های روز تاسوعای حسینی خواهد بود.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم پرداختند.

گفتنی است که 54 جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان قزوین با هدف هماهنگی دستگاه ذی ربط جهت برگزاری تجمع بزرگ روز تاسوعای حسینی با شرکت دستگاه های اجرایی استان قزوین، در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha