جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مردانپور

حوزه/ اگر دانش آموزان به درستی و بر اساس مبانی دینی و اسلامی تربیت شوند، امنیت اجتماعی تقویت می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بابل، حجت الاسلام مردانپور، در اولین همایش مدارس امین شهرستان بابل با اشاره به ضرورت توجه به تبلیغ دانش آموزی، گفت: بیش از 12میلیون دانش آموز، یک میلیون فرهنگی و چندین میلیون والدین دانش آموزان مخاطب در آموزش و پرورش هستند و  بهترین فرصت ترویج دین و آموزهای اهل بیت(ع) را پیش روی حوزه قرار داده است.

وی با تاکید بر این که اگر برای تربیت دینی نسل آینده ساز جامعه برنامه ریزی دقیق نشود، دیگران در داخل و خارج از کشور از این فرصت بهره خواهند برد، ابراز داشت: دشمنان از طریق شبکه هایی مانند CNN و BBC به دنبال انحراف نسل آینده ایران اسلامی است و از این که حوزه و آموزش و پرورش دست به دست هم داده تا دانش آموزان در مسیر الهی قرار گیرند، احساس شکست می کنند.

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه به برکات و موفقیت طرح مدارس امین در دو عرصه علمی و تربیتی اشاره کرد و گفت: اگر دانش آموزان به درستی و بر اساس مبانی دینی و اسلامی تربیت شوند، امنیت اجتماعی تامین می گردد.

حجت الاسلام مردان پور، هدف از اجرای طرح امین را تربیت نسل آینده جامعه براساس آموزه های مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و یادآور شد: باید برای تربیت دینی نوجوانان و جوانان هماهنگی و همگرایی  مطلوبی بین آموزش و پرورش و حوزه وجود داشته باشد.

این کارشناس حوزه با اشاره به اصل "تناسب و توازن" در ارائه مطالب، خطاب به مبلغان مدارس امین، تصریح کرد: روش بکار گیری ابزار برای انتقال محتوا به دانش آموزان باید با شرایط و درک و فهم آنان تناسب داشته باشد.

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه، خوش خلقی، آشنایی با زبان و مسائل روز، اولویت بندی نیازها، شناخت ها موقعیت ها، فرصت ها و آسیب ها، بازخورگیری از فعالیت ها و... را از عوامل موفقیت مبلغان فعال در مدارس امین برشمرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha