شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالکریم  عابدینی قزوین

حوزه / هنگامی که کمونیسم در شرق و غرب عالم توسعه پیدا کرده بود و کشورهای زیادی را در تحت سیطره خود گرفته بود و رهبر آن می‌توانست سکوی انتشار نامه امام خمینی(ره) باشد ایشان با زمان شناسی خویش به رهبر کمونیست‌های جهان نامه نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: پیامی که از سوی مقام معظم رهبری به مخاطبان جوان اروپایی و آمریکای شمالی ارسال شده که تداعی کننده نامه امام راحل (ره) به گورباچف است.

وی افزود: هنگامی که کمونیسم در شرق و غرب عالم توسعه پیدا کرده بود و کشورهای زیادی را در تحت سیطره خود گرفته بود و رهبر آن می‌توانست سکوی انتشار نامه امام خمینی(ره) باشد ایشان با زمان شناسی خویش به رهبر کمونیست‌های جهان نامه نوشت.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم در زمانی جوانان غرب را مورد خطاب قرار دادند که ناهنجاری‌های رسانه ای، ظلم، جنایت و امثال آن غرب را تحت پوشش قرار داده و با اهانتی که به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) در فرانسه انجام شده در حقیقت نگاه اقشار مختلف مردم به سمت اسلام متوجه شده و مقام معظم رهبری از این فرصت استفاده کرده و مردم جوامع غربی را به تحقیق و تفکر اسلام ناب دعوت کرده اند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های قزوین گفت: اسلامی که کشورهای غربی در حال ترویج آن در بین مردم خود هستند دارای چهره تحریف شده و در واقع مترسکی است که می‌خواهند از طریق آن اقشار مختلف مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی را از اسلام دور کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همانطور که غربی‌ها مسیحیت را تحریف کردند، درصدد تحریف اسلام هم هستند، چرا که آنها می‌دانند که اگر اسلام همان‌گونه که هست ارائه شود دل‌ها را به سوی خود جذب کرده، مردم را پیرو خود نموده و از آنها انسان‌هایی عاشق و مومن می‌سازد.

حجت الاسلام عابدینی عنوان کرد: وجود بیش از 6 میلیون نفر مسلمان در فرانسه شاهد این ادعا است و فرانسه آنگونه که خودشان پیش بینی کرده اند شاید در عرض کمتر از 15 سال تبدیل به یک کشور اسلامی خواهد شد.

وی افزود: تبدیل جوامع اروپایی و غربی به جوامع اسلامی امری اجتناب ناپذیر است و غربی‌ها هم از این جریان و رواج اسلام حقیقی در جوامع خود به وحشت افتاده اند.

امام جمعه موقت قزوین، حریت و آزادگی جوانان را دلیل انتخاب مخاطبین توسط رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: جوانان دارای حریت و آزادگی روحی هستند و یک فرد در سنین جوانی دارای انعطاف فکری و روحی است به گونه ای که می‌تواند به راحتی از عقیده باطل به عقیده درست هجرت کند و مقام معظم رهبری با انتخاب جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در واقع وجدان‌های آگاه و منعطف و آینده سازان این جوامع را مورد خطاب خود قرار داده است تا خود آنها به دنبال کشف حقیقت بروند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین، وجود پیروان حضرت مسیح (ع) در جوامع اروپایی و آمریکای شمالی را دلیل انتخاب منطقه جغرافیایی از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: طبق بخشی از آیه 82 سوره مائده «وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى: قطعا كسانى را كه گفتند ما نصرانى هستيم نزديكترين مردم در دوستى با مؤمنان خواهى يافت» نزدیک ترین افراد از ادیان الهی به مسلمانان مسیحیان هستند و چون کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی آکنده از جمعیت مسیحی است و به دلیل شرایط خاص حاکم بر این مناطق، مقام معظم رهبری جوانان و مردم این جوامع را مورد خطاب خود قرار دادند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: مسیحیان باید بدانند که مسلمانان علاوه بر ایمان به خداوند و پیامبر اکرم(ص) به حضرت مسیح (ع) و سایر انبیاء الهی ایمان داشته و حضرت مسیح(ع)، آئین و انجیل تحریف نشده او را دوست داشته و با همه وجود جزو اعتقاداتشان دانند، یعنی اگر مسلمانان به انجیل حضرت مسیح (ع) اعتقاد نداشته باشند از نظر اسلام، مسلمان محسوب نمی شوند.

وی تاکید کرد: آینده دینی جهان، آینده پیوستن مسیحیان به اسلام است، ولی نمی دانیم که این آینده چه قدر طول می‌کشد و ما به سرعت در حال نزدیک شدن به این آینده هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha