جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: حاکمان بحرین باید عاقبت پهلوی را ببینند که چگونه 57 سال بر آمریکا و انگلستان تکیه کرد و در پایان با آن وضعیت نابود شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای بحرین و سالگرد انقلاب این کشور که  در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزارشد، با اشاره به مبانی قرآنی انقلاب بحرین گفت: سؤالی که مطرح می‌شود این است که وظیفه همه مسلمانان و عدالت خواهان جهان در رابطه با قیام مردمی مردم مظلوم یک کشور کوچک چیست.

وی با اشاره به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید " همگي به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد! و نعمت (بزرگ) خدا را بر خود، به ياد آريد كه چگونه دشمن يكديگر بوديد، و او ميان دل هاي شما، الفت ايجاد كرد، و به بركت نعمت او، برادر شديد! و شما بر لب حفره‏اي از آتش بوديد، خدا شما را از آن نجات داد؛ اين چنين، خداوند آيات خود را براي شما آشكار مي‏سازد، شايد هدايت شويد."

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که وظیفه همه مسلمانان اعتصام به هر حرکتی است که حبل الله باشد گفت: قیام مردم مظلوم بحرین برای برافراشتن پرچم لا اله الا الله است.

وی با اشاره به اینکه مردم بحرین به مسئولین کشورشان می‌گویند که شما نوکر آمریکائی‌ها نباشید عنوان کرد: اگر در زمان پیامبر(ص) بت‌ها وجود داشتند امروز بت زمان آمریکا و اسرائیل است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری ابراز داشت: پیامبر(ص) آمدند که ما را از بت پرستی نجات دهند و امروز حرف مردم بحرین این است که ما می‌خواهیم حاکمان بحرین «آمریکا پرست» نباشند.

وی بیان کرد: مردم مظلوم بحرین به این ریسمان الهی چنگ زده‌اند و وظیفه همه مسلمین و حوزه‌های علمیه و آزادی خواهان جهان است که به فریاد مظلومانه مردم بحرین خوب توجه کنند و با وحدت کلمه از آن‌ها پشتیبانی نمایند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه مردم بحرین می‌گویند که باید اسلام و حرف پیامبر(ص) از حرف آمریکا بالاتر باشد گفت: در کشوری که زیر یوغ آمریکائی‌ها رفته است، حرف آمریکائی‌ها از حرف خداوند بالاتر است ولی مردم بحرین این را نمی‌خواهند.

وی تصریح کرد: مردم بحرین خطاب به کسانی که در دنیا حرف از دموکراسی می‌زنند می‌گویند که ما می‌خواهیم خود برای سرنوشت خود تصمیم بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان این که در آخرت هم ظالم محاکمه می‌شود و هم مظلوم ظلم پذیر، گفت: هدف مردم بحرین از قیام این است که می‌خواهند ظلم‌ستیز باشند و زیر فرمان حاکمان ظالم نباشند.

وی افزود: اهدا این همه شهید، زندانی و علمای شهید مانند شیخ علی سلمان نشان می‌دهد که این مردم مظلوم هستند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: امروز باید از ناموس مسلمان شیعه در بحرین دفاع کرد و همان طور که پیامبر(ص) فرمودند هر کس ندای مظلوم را بشنود و جواب نگوید مسلمان نیست.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: ای کسانی که ندای حقوق بشر سر می‌دهید آیا مردم مظلوم بحرین انسان نیستند که به  ندای آن‌ها توجه نمی‌کنید و با توپ و تانک به ندای آزادی خواهی آن‌ها پاسخ می‌دهید.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه مردم بحرین به دلیل مسلمان بودن سرکوب می‌شوند بیان داشت: بر هر مسلمانی چه شیعه و چه سنی واجب است که از این مردم مظلوم دفاع کند و فریاد آن‌ها را به دنیا برساند.

وی مطرح کرد: در این دنیایی که به دروغ دفاع از بشریت را در بوق و کرنا می‌کنند، یک ملت مظلوم را چهار سال تحت فشار قرار می‌دهند و حتی نمی‌گذارند صدای آن‌ها به مردم دنیا برسد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به آیه 113 سوره هود و خطاب به حاکمان بحرین گفت: حاکمان بحرین باید عاقبت پهلوی را ببینند که چگونه 57 سال بر آمریکا و انگلستان تکیه کرد و در پایان با آن وضعیت نابود شد.

وی بیان کرد: استعمارگران تنها برای نفت ایران با پهلوی خوب بودند و اگر از آل خلیفه  دفاع می‌کنند برای غارت آن کشور است و در نهایت آن‌ها را نیز بعد از استفاده مانند دستمالی کثیف به زباله‌دان می‌اندازند.

حجت الاسلام و المسملین ماندگاری با اشاره به آیه 2 سوره مائده گفت: اگر مردم بحرین پشت سر رهبر دینی باشند با انسجام، وحدت و رعایت تقوا می‌توانند در این مسیر موفق شوند و بدانند که ساقط کردن حکومت آل خلیفه سخت تر از نابود کردن حکومت پهلوی نیست.

وی عنوان کرد: مردم بحرین باید بدانند که در راه گفتن لا اله الا الله با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد و باید استقامت کنند و اگر اهل استقامت باشند خداوند ملائکه را به کمک آن‌ها خواهد فرستاد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا خطاب به مردم بحرین گفت: از بزرگنمایی مشکلات نترسید که خداوند بزرگ‌تر از همه مشکلات است، حامیان آسمانی و زمینی شما بسیارند و از اینکه چهار سال استقامت کردید و دنیای خود را از دست دادید محزون نباشید که جنت دنیایی شما حکومت اسلامی است که خداوند آن‌ را وعده داده است.

وی ادامه داد: انگیزه‌های خود را الهی کنید و چارچوب حدود الهی را دقیق تر رعایت کنید که خداوند از آسمان و زمین برکات خود را نازل خواهد کرد همان طور که امام این گونه بود بر او برکت نازل شد.

انتهای پیام313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha