شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 345899
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
حجت الاسلام قاضی دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول با تاکید بر این که ملاک و معیار فاطمی بودن در گرو عمل به فرامین آن حضرت است، تاکید کرد: ما باید رفتار مناسبی در ایام فاطمیه و نوروز داشته باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار داشت: در آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع)، عزادری مترادف با تذکر و یاد آوری سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است تا اعتقادات و دینداری مردم تقویت شود.

 وی، عزاداری اهل بیت(ع) را فرصت ویژه و مناسبی برای ارتقاء فرهنگ دینی جامعه دانسته و افزود: محبت و مودت محبان اهل بیت(ع) و به ویژه ابراز آن در ایام عزای ائمه هدی(ع)، باید زمینه ای برای معرفت افزایی نسبت به سیره و منش ائمه اطهار(ع) باشد و در این میان نقش طلاب و روحانیون دوچندان است.

 امام جمعه دزفول، ایام نوروز را معطر به عطر فاطمی دانست و ابراز داشت: امسال ایام فاطمیه دوم در اواخر اسفند و اوایل فروردین واقع شده و آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی، به عطر و بوی فاطمی معطر شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی ادامه داد: ائمه معصوم(ع) بر صله ارحام و دستگیری از ضعفا و نیازمندان تاکید کرده اند و خوشبختانه تجلی این امور در نوروز امسال، پیوند خوبی میان ایام فاطمیه و ایام نوروز ایجاد می کند.

 وی، به بیان روایتی از حضرت زهرا(س) پرداخت و با اشاره به این که ملاک و معیار فاطمی بودن در گرو عمل به فرامین آن حضرت است، گفت: حضرت زهرا(س) در پاسخ به فردی که از نشانه های شیعه پرسیده بود، پاسخ دادند «اگر به آنچه که ما به آن چیزها امر کرده ایم، عمل می کنید و از آنچه از آن نهی کرده ایم، اجتناب می کنید، از شیعیان و نزدیکان ما هستید و در غیر این صورت از ما به حساب نمی آید».

 این استاد حوزه افزود: یکی از اوامر اهل بیت (ع) محزون بودن در ایام عزای ایشان است، در نتیجه مردم فهیم ما باید در ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراقب رفتار و عملکرد خود و کارهایی که با ایام حزن و اندوه فاطمیه منافات دارد، باشند، تا موجب ناراحتی حضرت حجت(عج) نشده و حرمت صدیقه طاهره(س) حفظ شود.

 حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، در پایان، با بیان این که مردم از اعمال و فرایض سنتی که مغایریتی با قداست فاطمیه ندارند، در ایام نوروز غافل نشوند، اظهار داشت: ما باید رفتار مناسبی در ایام فاطمیه و نوروز داشته باشیم  و در این روزها کارهایی که حضرت صدیقه طاهره(س) همچون «رسیدگی به همسایه ها»، «دیدار و عیادت بیماران»، «دید و بازدید و صله ارحام»، توصیه کرده اند را انجام دهیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha