جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 347853
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
آیت‌الله ری شهری

حوزه/ رئیس موسسه دارالحدیث، در گذشت طراح و تدوینگر نقشه‌های دانش‌نامه های «امیرالمؤمنین(ع)»، و « امام حسین(ع)» و اطلس های «غدیر و عاشورا» و «اماکن مکّۀ مکرّمه و مدینۀ منوره» را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله ری شهری، در پیامی به مناسبت درگذشت استاد علی بابا عسگری، خاطرنشان کرد: طراحی و تدوین نقشه‌های ارزشمند «دانش‌نامۀ امیر المؤمنین علیه السلام»، «دانش نامۀ امام حسین علیه السلام»، «اطلس غدیر و عاشورا»، «اطلس اماکن مکّۀ مکرّمه و مدینۀ منوره» و ...، ثمره پژوهش های آن مرحوم است که بر پایۀ مطالعات و مباحثات گسترده و در دوره‌ای بیش از ده ساله، کارتوگرافی و اجرا شدند و در تحقیقات تاریخ اسلام و سیرۀ پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) در جامعۀ علمی ما، نقش آفرینی کردند.

 متن پیام تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بدین شرح است

 بسم الله الرحمن الرحیم

ألا و مَن ماتَ عَلی حُبِّ آلِ محمدٍ ماتَ مغفوراً له.

بدانید که هر که با مهر آل محمد بمیرد، آمرزیده جان داده است.

خبر درگذشت دانشمند و پژوهشگر توانا، استاد علی بابا عسگری، موجب تأسف گردید.

آن فقید سعید، در میان پژوهشگران جغرافیای تاریخی در روزگار ما، به درستکاری و دقّت نظر شناخته می‌شد و این جانب، طی سال‌ها همکاری پژوهشی ایشان با مؤسّسۀ علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، ارادت به رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام را در وجود ایشان احساس کردم.

از جمله ثمرۀ پژوهش‌های یاد شدۀ ایشان، طراحی و تدوین نقشه‌های ارزشمند «دانش‌نامۀ امیر المؤمنین علیه السلام»، و «دانش نامۀ امام حسین علیه السلام»، «اطلس غدیر و عاشورا»، «اطلس اماکن مکّۀ مکرّمه و مدینۀ منوره» و ... است که بر پایۀ مطالعات و مباحثات گسترده و در دوره‌ای بیش از ده ساله، کارتوگرافی و اجرا شدند و در تحقیقات تاریخ اسلام و سیرۀ پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام در جامعۀ علمی ما، نقش آفرینی کردند.

این ضایعۀ تأسف‌بار را به خانوادۀ فرهیختۀ عسگری و نیز به جامعۀ علمی کشور، تسلیت عرض می‌کنم و برای آن فقید سعید، از درگاه الهی، غفران و رحمت مسئلت دارم.

محمّد محمّدی ری شهری

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha