شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاشیه های سفر حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری به قم

حوزه / سخنرانی این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بررسی جریان های تکفیری از حاشیه هایی برخوردار بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با هدف بازدید از جامعه المصطفی و سخنرانی در نشست بررسی جریان های تکفیری به قم سفر نموده و خاطرات جالبی از دوران انقلاب روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بدو ورود رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، به استقبال وی رفت.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری ملقب به «شیخ نور» در ابتدای ورود به مجتمع عالی امام خمینی(ره) بر سر مزار شهدای گمنام حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی پیش از آغاز نشست بررسی جریان‌های تکفیری گزارش اجمالی از اقدامات این نهاد به مشاور مقام معظم رهبری ارائه داد و گزارشات جامع تر در جلسه هیئت رئیسه جامعه المصطفی به وی ارائه خواهد شد.        

رئیس جامعه المصطفی در ابتدای نشست بررسی جریان های تکفیری با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، گفت: این شخصیت برجسته نظام  پیش و بیش از همه مسئولیت های بعد از انقلاب، روحانی پایه کار اسلام و انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری نیز در ابتدای سخنان خود به آثار و برکات المصطفی در خارج از ایران اشاره کرد و گفت: گاهی که به کشورهای دیگر می رفتم،    برکات اقدامات این نهاد را مشاهده می کردم و همان جا برای حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی و همکاران دعا می کردم که پایه گذار چنین اندیشه ای است.

*نوکری اهل بیت (ع) را با رئیس جمهوری هم عوض نمی کنم

وی همچنین به فرا رسیدن ایام محرم حسینی و سفر مبلغان به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: بنده در دوره های مختلف از جمله وزارت کشور و ریاست مجلس همواره تاکید کردم پیش از هرمسئولیتی، طلبه و از ذاکرین و نوکران امام حسین(ع) هستم که این مقام را با هیچ مسئولیتی عوض نمی کنم.   

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل خاطره ای از پرسش یک خبرنگار خارجی در دوران نامزدی برای ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: یک خبرنگار شیطان خارجی که احتمال زیاد انگلیسی بود از بنده پرسید «اگر رئیس جمهور شوید، بازهم منبر می‌روید و روضه خوانی می‌کنید» که من گفتم، مقام روضه خوانی و نوکری امام حسین(ع) را با هیچ چیزی عوض نمی کنم.

*در مقابل شهدا کاری نکرده ام

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری همچنین در پاسخ به تجلیل رئیس جامعه المصطفی از شخصیت انقلابی وی، گفت: بنده در مقابل آن همه فداکاران و انقلابیون و شهدایی که راه صدساله را یک شبه طی کردند، کاری برای اسلام و انقلاب نکردم.

وی همچنین در این نشست بارها یاد خاطرات دوران انقلاب را زنده کرد و گفت: هنوز تن صدای امام در گوش من است که در مسجد اعظم فرمودند «حضرت رسول 63 سال داشتند، حضرت امیرالمومنین(ع) هم 63 سال داشتند که شهید شدند؛ من هم 63 سال دارم، بیایید و من را بکشید، اما دست از اسلام و فریاد برنمیدارم».

*هوشمندی و زیرکی امام(ره)

این مبارز انقلابی در بخش دیگری از خاطرات خود به هوشمندی و زیرکی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام(ره) همیشه از کمترین فرصت ها، بیشترین بهره ها را می بردند؛ ایشان در روز عاشورا از عواطف پاک استفاده کرده و در حالی که می توانستند از منزل هم برای طلاب شهید فاتحه خوانی کنند تاکید کردند که میخواهم برای قرائت فاتحه طلاب شهیدی که در حمله رژیم در فیضیه به شهادت رسیدند، به این مدرسه علمیه بروم.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری به فریادهای آن روز امام خمینی(ره) خطاب به شاه مبنی بر این که «کاری نکن که بدهم ملت از مملکت بیرونت کنند» اشاره کرد و گفت: همه حضار مانده بودند که یک روحانی با فریاد چنین جمله ای را خطاب به کسی که مورد حمایت آمریکا و غرب بود و اقتدار و خشونت داشت، می گوید.

وی افزود: هنگامی که بعد از این سخنرانی امام راحل(ره) را دستگیر کردند، مخالفین انقلاب به ما زخم زبان می زدند و می گفتند «آقاتون میخواست شاه را بیرون بیاندازد،  پس چرا خودش را گرفتند و بردند؟

*واکنش عجیب امام(ره) بعد از آزادی از زندان

این مبارز انقلابی به آزادی امام راحل(ره) بعد از قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: هرکسی از زندان آزاد شود، خوشحال می شود اما خیلی عجیب است امام(ره) بعد از آزادی در فیضیه فرمودند «من را آزاد کردید اشتباه کردید؛ گمان کردید من فریاد نمی‌زنم؟ من برای اسلام فریاد می زنم».    

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری به ترس رژیم پهلوی از عاشورا و مکتب امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب که در مدارک ساواک به دست ما افتاد، خیلی جالب بود که براساس اطلاعات، نیروهای امنیتی در ایام تبلیغی ماه رمضان و محرم برای دستگیری مبلغین به حالت «آماده باش» در می آمدند.

*کنایه ناطق به آمریکایی ها!

وی در بخش دیگری از سخنانش کنایه ای به ادعاهای مقامات آمریکایی زد و گفت: آمریکایی ها که می گویند ما از نظر تکنولوژی پیشرفته هستیم و اطلاعات مگس ها را نیز داریم و شماره ماشین ها را از طریق ماهواره شناسایی می کنیم، چطور نفهمیدند دو هواپیما در ماجرای یازدهم سپتامبر به سمت برج های دوقلو می آید!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ذات من این است که شوخی کنم، اظهار داشت: هنگامی که انقلاب پیروز شد، برنامه های بی بی سی و رادیوهای بیگانه به دروغ تبلیغ می کردند که 95 درصد روحانیون مخالف انقلاب هستند؛ یک روز سه تا معتاد در تهران جلوی سه آخوند را گرفته و گفته بودند اگر می شود به آقای موسوی اردبیلی بگویید معتادان را سر چهارراه اول که می گیرند شلاق می زنند، سرچهارراه دوم دیگر نزنند؛ این سه آخوند نیز اطلاعی از وقایع انقلاب نداشتند و گفته بودند ما در جریان نیستیم که یکی از معتادان گفته بود عجب!

حجت الاسلام والمسلمین ناطق افزود: نمی شود مبلغان جامعه المصطفی بخواهند به کشورهای خود بروند و اطلاعی از سیاست های ایران در منطقه و دلایل حمایت از خط مقاومت نداشته باشند چرا که در این صورت به آنها نیز می گویند شما هم از همان 95 درصد هستید!      

وی در بخشی از سخنانش نیز یاد سردار شهید همدانی را گرامیداشت و به تشریح دلایل حمایت ایران از سوریه پرداخت.  

*مردانگی در حمایت از سوریه

وی همچنین به مردانگی حافظ اسد در کمک به ایران در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: بالاخره؛ او به ما کمک کرد و مردانگی هم اقتدا می‌کند ما نیز امروز به سوریه کمک کنیم.

گزارش: محمدمهدی عنایت پور  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    حاشیه اش چی بود آون وقت؟