جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سرلک

حوزه/ کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان این که ایمان انسان به تولی و ارادت به ولی خدا پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: تمام اعمال و عبادت ها برای این است که شبکه ولایت تحقق پیدا کند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک، شب گذشته در هیئت انصارالحسین(ع) اصفهان مهمترین هدف طاغوت را آسیب زدن به رابطه انسان با ولی خدا دانست و اظهار داشت: تمام تلاش طاغوت بر این بوده که پاکترین و مهربان ترین انسان‌های روی زمین یعنی اولیای خدا را به عناوین مختلف متهم کرده و این چنین بدترین مصیبت‌ها را بر سر اولیای خدا می آوردند، از سوی دیگر اطرافیان و نزدیکانشان یعنی همان خواص به گونه‌ای رفتار کردند که ولی خدا تنها شده و به تعبیری معصومین جنگ را به اصحاب خود باختند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: دلیل اصلی این که امام حسین (ع) در صحنه ظاهری شکست خوردند، اما در باطن نباختند و قیامشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، این بود که حتی بچه‌های امام حسین(ع) نیز برای این آزمون سخت تربیت شده بودند و همه تا آخرین لحظه این اطمینان را به حضرت دادند که تا پای جان در کنارشان ایستاده اند.

وی با بیان این که ایمان انسان به تولی و ارادت به ولی خدا پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: تمام اعمال و عبادت ها برای این است که شبکه ولایت تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام سرلک با بیان این که کسی که زندگی اش بوی خدا ندهد، خسران زده است، گفت: برای این که انسان مالکیت خدا را در وجود خود اثبات کند باید نقاط ضعف خود را برطرف کند، چرا که رذائل اخلاقی درونی دست‌مایه شیطان برای نفوذ است.

وی، پایه‌های نظام طاغوت را بر ضعف‌های انسان استوار دانست و ادامه داد: تجلی رذائل اخلاقی در حاکمان طاغوت و سرسپردگان شیطان که برای رسیدن به هر هدفی از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند بیانگر این بوده که هم هدف و هم ابزار آن ها باطل است، در حالی که در نظام حق هم هدف و هم ابزار حق است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان این که حاکمیت دینی باید عرصه را برای تصرف حاکمیت توسط طاغوت بگیرد، بیان داشت: حکومت دینی چارچوب‌های قدرت را از چنگ طاغوت می‌گیرد، چرا که حکومت طاغوت انسان را از قرار و عهد خود با پروردگار خارج و به سمت تمایلات دنیایی می‌برند، باید توجه داشت که انسان بی طرف در دنیا وجود ندارد و آدم مکلف چاره ای جز انتخاب بین نور و ظلمت ندارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha