جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام میثم درگاهی/ قزوین

حوزه/ شرایط در عصر امام عسکری (ع) به گونه‌ای بود که هم باید تولد امام زمان (عج) مخفی می‌ماند و هم این‌که مسئله غیبت برای مردم تشریح می‌شد و ایشان برای تحقق این اهداف تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام میثم درگاهی، امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه، دادستان عمومی و انقلاب، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از طلاب، روحانیون و مردم استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امامان (ع) وظیفه تبیین دین و تفسیر شریعت را برعهده داشتند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: برای این‌که انسان به سر منزل مقصود برسد، خداوند قوانینی دارد و امامان معصوم (ع) این قوانین را برای مردم تفسیر و تبیین می‌کردند.

وی با بیان این‌که امام حسن عسکری (ع) در خفقان آن زمان همواره از هجمه‌ها علیه دین دفاع می‌کردند، افزود: امام(ع) در عصر خود در جو خفقان آمیزی قرار داشتند، اما با وجود این شرایط ایشان دست از تفسیر دین و شریعت برنداشتند.

حجت‌الاسلام درگاهی بیان کرد: شرایط در عصر امام عسکری (ع) به گونه‌ای بود که هم باید تولد امام زمان (عج) مخفی می‌ماند و هم این‌که مسئله غیبت برای مردم تشریح می‌شد و ایشان برای تحقق این اهداف و همچنین حفظ جان امام زمان (عج) تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

وی گفت: امام یازدهم شیعیان به گونه‌ای اهداف و کارها را پیش بردند که امروز شیعیان به خوبی امام عصر خود را می‌شناسند و این مهم به واسطه تلاش‌ها و فداکاری‌های ایشان صورت گرفته است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha