جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید احمد زرگر - ستاد امر به معروف

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زرگر با بیان این که اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از مردم استفاده نکنیم، موفقیتی حاصل نخواهد شد، گفت: اگر بخواهیم در چارچوب اداری کار را پیش ببریم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر، امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان قزوین اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر آن‌گونه که اسلام می‌گوید، باشد، باید جایگاه این فریضه برای خود ما روشن شود.

وی با اشاره به این که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شده و در آن مسائل مهمی مطرح و راهکارهای اساسی بیان شده است، افزود: این قانون از 22 سال قبل مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت و بالاخره به تصویب مجلس رسید.

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی ‌ازمنکر کشور در ادامه به تشریح وظایف این ستاد پرداخت و گفت: ستاد امر به معروف مسئولیت هماهنگی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نظام برای احیای اینفریضه الهی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی لازم را در بین همه دستگاه‌ها ایجاد می‌کند و راهکارهایی ارائه می‌دهد تا دستگاه‌ها بتوانند وظایف ذاتی خود را با همکاری و هماهنگی با هم انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرگر اضافه کرد: نیرو و امکانات لازم برای انجام برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود دارد و این موضوع تنها نیازمند هماهنگی است.

وی با تأکید بر این که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید از مردم استفاده کنیم، افزود: اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از مردم استفاده نکنیم، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر کشور با بیان این‌که اجرای طرح تذکر لسانی یاران معروف، یادآوران در آموزش و پرورش و طلایه داران در سطح جامعه با موفقیت روبرو شد، افزود: ادامه این طرح‌ها باعث ایجاد هسته‌های تخصصی می‌شود و این هسته‌ها از اثرگذاری بیشتری در بین جامعه برخوردار هستند.

وی با تأکید بر این‌که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید از تشکیلات منسجم و آموزش دیده استفاده شود، خاطرنشان کرد: تشکیلات این ستاد باید مردمی باشد و اگر بخواهیم در چارچوب اداری کار را پیش ببریم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بستر لازم برای ترویج بیشتر امر به معروف و نهی از منکر فراهم شده و هر آن چه از قانون و تشکیلات می‌خواستیم در دسترس قرار گرفته و ضروری است از این بستر نهایت استفاده را ببریم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha