جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 371657
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
وداع جانسوز طلاب اهوازی با شهید هم ‌حجره‌ای+عکس

حوزه/ طلاب و روحانیون اهواز، در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر ۱۳۹۴ با چشمانی اشکبار و قلب های مالامال از حزن و اندوه با حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی، چهارمین شهید روحانی مدافع حرم اهوازی وداع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، مراسم تشییع پیکر پاک روحانی مدافع حرم حضرت زینب، روز گذشته با حضور گسترده طلاب و روحانیون و همچنین اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار شد.

دیروز مصلای اهواز، مملو از جمعیتی چندهزار نفره بود که برای وداع با شهدای مدافع حرم خود آمده بودند و ازآنجایی‌که این مراسم تشییع پس از نماز جمعه اهواز برگزار شد، نماز میت نیز توسط آیت‌الله موسوی جزایری در همان مکان مقدس اقامه و پس ‌از آن مردم یکی ‌یکی تابوت‌ها را بر روی شانه گرفته و راهی گلزار شهدای اهواز شدند.

*طنین "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زینب" در فضای شهر

مردم پس از خروج از مصلای به سمت اتوبان آیت‌الله بهبهانی حرکت کردند و در این مسیر طنین صدای «لبیک یا حسین(ع)» و «لبیک یا زینب(س)» همه شهر را فرا گرفته بود.

مداح اهل‌بیت(ع) نیز که خود یکی از پاسداران انقلاب اسلامی بود، روی یکی از ماشین‌ها رفته و با صدای گرم خویش، دل‌های مردم را زینبی کرد.

دیروز، همه مردم! کوچک و بزرگ، پیرو و جوان و طلبه و روحانی ذکری جز «یا حسین» نمی‌دانستند و هلهله‌کنان و سینه‌زنان مسیر تشییع را می‌پیمودند.

*جای خالی عکس شهید روحانی در مراسم تشییع

اگرچه در این مراسم، به دلیل ضعف برنامه ریزی دست اندرکاران، هیچ پوستری از روحانی مدافع حرم به چشم نمی‌خورد، اما کودکان خردسال با در دست گرفتن تصاویری از دیگر مدافعان حرم، بیان می‌کردند که ما هم رهرو راه آنان خواهیم بود.

پس از گذشت چند دقیقه از راهپیمایی مردم، شهدای مدافع حرم به مقابل حوزه علمیه اهواز، میعادگاه و سربازخانه حضرت ولی‌عصر(عج) رسیده و بدین تربیت تابوت شهدا را برای اجرای مراسم اصلی خاکسپاری، در آمبولانس‌ها گذاشتند تا راهی گلزار شهدای اهواز شوند.

10 دقیقه بعد، جمعیت چندهزار نفره، به وسیله اتوبوس‌های یگان حمل‌ونقل عمومی  اهواز، به آرامستان این ‌شهر و محل تدفین شهدای مدافع حرم رساندند.

به دلیل ازدحام جمعیت، محل تدفین شهدا، توسط بسیج، حصار بندی شده بود و مردم از فاصله‌ای 10 متری با شهدای مدافع وداع و خداحافظی می‌کردند.

یکی از جلوه‌های حزن‌انگیز این مراسم، گریه و ناله طلاب و روحانیونی بود که تا چندی پیش با دوست و رفیق خود، یعنی شیخ مصطفی خلیلی، مباحثه و شوخی می‌کردند.

*اشک وداع

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز و سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا، به همراهی جمعی از روحانیون، کارهای دفن و کفن چهار شهید مجاهد را انجام می‌دادند، مراسم تدفین به‌صورت باشکوه و منظمی انجام شد و همگان با دیدن صحنه‌های تدفین، اشک وداع می‌ریختند.

*آخرین لحظه دیدار

سرانجام تابوت شهید حجت الاسلام خلیلی، توسط جمعی از دوستان وهم حجره‌ای‌های او باز شد و پس از آخرین وداع پدر، مادر و خواهر این شهید والامقام و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع)، توسط حجت‌الاسلام شحیطاط، استاد حاجتی تلقین «روحانی شهید حجت‌الاسلام خلیلی» را قرائت کرد و بدین تربیت چهارمین شهید روحانی استان خوزستان، در خانه ابدی و در کنار دیگر همرزمانش آرام گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha