جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مردانی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش حوزه‌های علمیه در سطح کشور ارتباط مستقیمی با تقویت ریشه‌های انقلاب اسلامی دارد

حجت الاسلام مردانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در شکل گیری انقلاب 57، اظهار کرد: در اکثر مناطق دنیا که تحولات و جنبش های برآمده از دل مردم در مبارزه با ظلم را مطالعه کنیمT متوجه می شویم ;i محوریت و جلودار حرکت مردم  شخصیتی مذهبی و غالباً روحانی می باشد که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در جهت دهی و هدایت فکری مردم نقش ایفا کرده است.

وی با اشاره با آیه 11 سوره مبارکه رعد، "إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم" اضافه کرد: این وعده قرآنی بود که خداوند سرنوشت  مردمان ایران زمین را تغییر نداد، تا این که آنان آنچه را در خودشان است تغییر دادند و قطعا نقش روحانیون در بیداری جامعه و نهایتا شکل گیری این انقلاب بی بدیل بوده است.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی یکی از مشکل ترین کارها تاسیس مدرسه علمیه بود و تاریخ گواه است حوزه‌های علمیه در مهجوریت تام بسر می‌بردند. ولی امروز به برکت نظام اسلامی در تمام استان‌ها و حتی شهرستان‌های کشور  درب‌های مدارس علمیه به روی شیفتگان علوم اهل بیت علیهم السلام باز می‌باشد.

این استاد حوزه در خصوص اهمیت نقش طلاب در پیشبرد انقلاب اسلامی تا کنون، ادامه داد: انقلاب ما از سال 57 تا کنون بارها و بارها مورد آزمون گرفته است، جنگ تحمیلی، قضیه کوی دانشگاه، فتنه 88 و ... که در ناکام ماندن همه‌ی این چالش‌ها، روحانیون یکی از عوامل اصلی بودند. که نه تنها به عنوان یکی از اقشار اصلی مبارزه با تمامی فتنه ها همیشه در عرصه بوده‌اند، بلکه همه‌ی این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

وی با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه در سطح کشور افزود: گسترش حوزه‌های علمیه در سطح کشور ارتباط مستقیمی با تقویت ریشه‌های انقلاب اسلامی دارد. و هر چه تفکر حوزوی در بین جوانان ما گسترش یابد انقلاب ما مستحکم‌تر خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه حضور پر شور روحانیون کشور در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان از پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت می باشد، اضافه کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال نشان از بصیرت سیاسی ملت شریف ایران بود که با مشارکت و حضور پرشور طلاب و روحانیون سراسر کشور تلخی این حضور برای دشمنان ایران و اسلام دو چندان شد و رویای دشمنان در جدایی ملت از روحانیون 38 ساله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha