جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مظاهری سیف مدیر موسسه بهداشت معنوی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: عرفان های نوظهور عاری از هرگونه معنویت و خداشناسی بوده، قطعأ از سوی استکبار و دشمنان اسلام هدایت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، در همایش عرفان های نوظهور و معنویت اسلام ناب محمدی، در مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر، گفت: عرفان های نوظهور خطرات بسیاری برای اسلام و جوامع اسلامی در بردارند و از ایمان و پاکدلی مردم در جهت نیل به اهداف خود، سوء استفاده می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: در جوامع غربی بحران های مختلف همانند بحران معنویت، نارضایتی مردم، گرایش به تغییر را بیشتر کرده و این موارد بشر را احاطه می کند و موجب زوال تمدن غرب خواهد شد.

وی اضافه کرد: ابرقدرت ها از انحراف جوامع استفاده می کنند و از این تهدید برای خود فرصتی ساخته و بیان کرده اند که بحران معنویت ریشه همه بحران های معاصر است، اما معنویت هماهنگ با ارزش های لیبرال سرمایه داری است که در این راستا ده ها نهاد و سازمان مشغول ترویج معنویت سرمایه داری هستند.

حجت الاسلام مظاهری سیف با اشاره به باورهای معنویت گرایان، بیان داشت: هدف اصلی اسلام ناب محمدی قرب به خداوند متعال است، در صورتی که در عرفان های نوظهور با اصل اسلام مخالف بوده و منافات دارد.

حجت الاسلام مظاهری سیف، نقش طلاب و روحانیون را در معرفی آسیب های عرفان های نوظهور مهم دانست و ابراز داشت: معرفی آسیب های عرفان های نوظهور، از ترویج آن ها در جوامع اسلامی جلوگیری کرده، قطعأ خطرات احتمالی آن برای دین مبین اسلام کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: عرفان های نوظهور عاری از هرگونه معنویت و خداشناسی بوده و قطعأ از سوی استکبار و دشمنان اسلام هدایت  می شوند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان تأکید کرد: دین اسلام بهترین و اصلی ترین مسیر دستیابی به سعادت و قرب الهی است و وابستگی انسان ها به جز شریعت الهی قطعأ نتیجه ای جز انحراف و نابودی ندارد.

گفتنی است همایش پژوهشی عرفان های نوظهور و اسلام ناب محمدی با حضور گسترده اساتید و  طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، کشاورزی و پرستاری برگزار شد.

برپایه این گزارش، 9 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که سه مقاله از مدرسه علمیه خواهران نرجسیه شهرستان سنقر به عنوان برگزیده انتخاب گردید که با اهدای جوایزی از طلاب خواهر، تجلیل و قدردانی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha