جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی _ نمایندگان مردم قم در مجلس

حوزه/ نباید با سخنان خود به اختلافات دامن زد، باید کشور را با فهم و عقل اداره کرد و در هر کاری باند بازی مواد مخدر است کشور را به بیراه خواهد برد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار  منتخبین مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد با بیان این که هر گونه خام فروشی به ضرر کشور است گفتند: نباید کشوری که این همه منابع زیر زمینی و زمین های حاصل خیز دارد، علوفه و گندم  و باقی چیزها را از خارج وارد کند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: اگر همه زمین های حاصل خیز درست در جای خود بکار گرفته شوند، کشور از همه چیز بی نیاز می شود و دیگر نیازی ندارد مایحتاج خود را از خارج وارد کند.

نفت فروشی خام فروشی است

معظم له با بیان اینکه نفت فروشی در واقع خام فروشی است بیان داشتند: باید نفت را در چرخه تولید کشور و در صنعت بکار گرفت  تا برای کشور مفید واقع شود.

 حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مسئولین کشور باید قدر مسؤلیت  خود را بدانند و باید فردای قیامت پاسخ گوی اعمال خود نیز باشند، گفتند: در حال حاضر طبق آمار8 میلیون جوان در کشور بیکارند این تعداد هرکدام سرپرست چند نفر در خانه اند، چرا باید در مملکت این گونه باشد،  این جزء بی عرضگی چیز دیگری نیست.

اگر نان برود و فقر بیاید، دین مردم هم خواهد رفت

 این مفسر قرآن کریم  بابیان اینکه اگر نان برود و فقر بیاید، دین مردم هم خواهد رفت اظهار داشتند:  نمایندگان کشور بر اساس قانون اساسی،  زمانی که رأی می آورد، نماینده یک شهر نیست، چون قانون وضع می کند نمانیده کل مردم کشور است.

ایشان عنوان کردند: زمانی که او نمانیده  همه مردم شد در واقع 70 میلیون نفر به او رأی داده اند و باید پاسخ گوی این همه مردم باشد او مدیون همه مردم است و همه برگردن او حق دارند و فردای قیامت هم باید پاسخ گو باشد.

معظم له بیان داشتند: کسانی که از شهرهای خاص مانند قم نماینده شدند، نباید هر سخنی را بگویند و  هر موضع گیری و رفتاری را انجام دهند چون این گونه  سخن گفتن آبروی مردم آن شهر را خواهد برد.

  وکلای ملت باید عالمانه عمل کنند

ایشان افزودند: وکلای ملت باید عالمانه عمل کنند و از روی فهم و برهان  سخن بگویند تا فردای قیامت پیش پیامبر(ص) شرمنده نباشند، اگر این طوری حرکت کردند، قطعا در قیامت هم روسپید خواهند بود.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر آن اندازه که فهمیدیم، عمل کردیم قطعا در پیش مردم هم روسپید خواهیم شد و باید بدانیم  در این صورت موفق عمل کرده ایم.

باید کشور را با فهم و عقل اداره کرد

این مرجع تقلید با بیان این که  نباید با سخنان خود به اختلافات دامن زد اظهار داشتند: باید کشور را با فهم و عقل اداره کرد و در هر کاری باند بازی مواد مخدر است کشور را به بیراه خواهد برد. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha