جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آیت الله مکارم شیرازی در مراسم کلنگ زنی کلنگ زنی  احداث مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) پردیسان

حوزه/ ساخت و تاسیس حوزه های علمیه در مناطق مختلف استان ها و شهرهای کشور مهمترین عامل از بین بردن فساد و هرج و مرج های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) پردیسان قم اظهارداشتند: اسلام یک دین فرهنگی است و اولین حوزه علمیه توسط شخص نبی مکرم اسلام(ص) ساخته شده است.

معظم له افزودند: جهاد در اسلام بسیار مهم است، اما مساله حوزه های علمیه از آن هم مهمتر و جایگاه بالاتری دارد، چرا که در آیات و روایات داریم که پیامبر فرموده اند؛ همه مسلمانان به میدان جهاد نروند و گروهی بمانند و احکام و اصول دین را فراگیرند و در اختیار مردم قرار دهند.
ایشان ادامه دادند: از این آیات و روایات برمی آید در عصر حاضر هم جدا از مسائل و دغدغه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مردم به مساله حوزه های علمیه و ساخت و تجهیز آن اهتمام جدی داشته باشند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: من در ملاقات ائمه جمعه آنها را به ساخت حوزه های علمیه و مدارس علمیه سفارش می کنم، چون مسائلی که در خطبه ها بیان می کنید در حوزه های علمیه ریشه می گیرد و نهادینه می شود.
معظم له با بیان اینکه جایی که حوزه های علمیه ساخته می شود فساد و معضلات اجتماعی کم خواهدبود، اظهارداشتند: مساله حوزه، مساله مهمی است و همه مسئولان باید نسبت به کمک و همیاری خیرّین نهایت همکاری را داشته باشند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش منطقه پردیسان را منطقه ای علمی و شهری فرهنگی توصیف کردند و افزودند: در شهری که هزاران طلبه و دانشجو همراه با خانواده حضور دارد بدون تردید ساخت چنین حوزه ای ضرورت داشت اما ای کاش زودتر از این مدت این مهم اتفاق می افتاد.
این مرجع تقلیدخاطرنشان کردند: در کنار علم آموزی، زبان آموزی باید صورت پذیرد چرا که بنا به گفته امام صادق(ع) علم ودانش از قم صادر خواهد شد و قطعا این علم به زبان فارسی نیست و یک طلبه محقق می بایست به زبان های روز دنیا مسلط باشد.
انتهای پیام   3132/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha