جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 377591
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
آیت الله موسوی اصفهانی

خبرگزاری حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی گفت: بسیاری از مسایل برای حل مشکلات معاملات بانکی شکل صوری به خود گرفته است و این در حالی است که عقود اسلامی بار معنایی دارند و نباید با آنها برخورد سطحی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از همدان، مدیرکل شعب استان موسسه مالی و اعتباری کوثر ظهر امروز با آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی دیدار کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی، در این دیدار با اشاره به عملکرد نا متعارف بسیاری از بانک های کشور گفت: بسیاری از علما نسبت به عملکرد مسایل بانکی دل چرکین هستند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از مسایل برای حل مشکلات معاملات بانکی شکل صوری به خود گرفته است و این در حالی است که عقود اسلامی بار معنایی دارند و نباید با آنها برخورد سطحی کرد.

مدیر حوزه  علمیه استان همدان خاطر نشان کرد: گاهی افراد در بانک ها می گویند که باید این مقدمات را کنار بگذاریم ولی این گونه نیست چرا که زنا و ازدواج در مقام عمل با هم فرقی ندارند ولی ازدواج میزان شرعی دارد که در زنا این وجود ندارد.

وی با اشاره به گناه ربا در دین اسلام یادآور شد: کمتر گناهی در قرآن است که خداوند درباره آن به این صراحت آیه آورده باشد و لازم است که مدیران بانک هااین آیات را با ترجمه و تفسیر روان در دیوار بانک ها نصب کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: فقهاگفته اند که کارمزد واقعی اشکال ندارد ، یعنی حقوق کارمندان و مخارج بانک ها مشخص است ولی در گرفتن کارمزد باید میزان شرعی رعایت شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تذکر دادن در اسلام یادآور شد: دائما آیات قرآن در باره ربا را به کارکنان تذکر دهید و بگویید که اگر در معاملات بانکی طبق قانون و شرع عمل نشود، ربا محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha