جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حصاری / معاون پژوهش حوزه خواهران

حوزه/معاون پژوهش حوزه خواهران گفت: حوزه های علمیه خواهران اولین مرکزی است که مثل آموزش از برنامه ریزی مدون پژوهشی برخوردار بوده و دارای ساعت پژوهشی تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد ، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری در نشستی با بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد با معرفی برخی چهره های علمی جهان اسلام همچون خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت : رازبرکت و موفقیت علما اتصال به حلقه وریسمان ولایت و تلاش های شبانه روزی آن ها در کسب علم و تبلیغ دین است، ماهم باید اینگونه عمل کنیم و مواظب باشیم مبادا شیطان در گوش ما زمزمه کند که آنها کجا و ما کجا، علما هم مثل ما و شما بودند زندگیشان مثل ما بوده است ولی تمرین و ممارست داشتند از شکست ها و زمین خوردنها نا امید نشدند

وی افزود: نویسنده مسیحی که کتابی در مورد حضرت زینب سلام الله علیها نوشته، می گوید : این کتاب حاصل بیست سال تلاش من است ، بارها این کتاب را نوشتم وتمام کردم و چون دوباره مطالعه کردم به زوایای زیباتری رسیدم و دوباره آن را نوشتم. هرکدام از ما به اندازه تلاش و تکاپویی که داریم به نتایج متفاوتی خواهیم رسید.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران  کشور، رسالت طلبگی را به چهار دسته تبلیغ (متناسب با نیاز روز جامعه)، تدریس همراه با تعلیم و تربیت،تحقیق و پژوهش با رویکرد تولید علم، مدیریت مراکز علمی و دینی تقسیم کرد وگفت : راز موفقیت درهرچهارعرصه  وابسته به بهره مندی از سهم و بخشی از توان پژوهشی با حداقل مهارت طلبه در جستجوی منابع و فهم و دسته بندی تا نتیجه گیری است.

وی با تأکید بر اینکه هر طلبه یک پژوهشگر باید باشد به تشریح برنامه های هدفمند معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران در فعالسازی پژوهشگری در مدارس سطح دو پرداخت و افزود :  حوزه های علمیه خواهران اولین مرکزی است که مثل آموزش از برنامه ریزی مدون پژوهشی برخوردار وساعت پژوهشی در آن تصویب شده است، بطوریکه تعدادی از سرفصل های کتاب از چرخه آموزش حذف می شود و درس روش تحقیق هم تغییر می کند و به شکل تمرینی در می آید.

در ادامه این برنامه، حجج اسلام والمسلمین حصاری و  کارگر شورکی از بخش های مختلف مدرسه علمیه  حضرت زینب (سلام الله) یزد از جمله کتابخانه، کافی نت، بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha