جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 برگزاری مراسم روز درهای باز مسجدی در آمریکا

حوزه/ یکی از اعضای هیات سرپرستی جامعه اسلامی والتهام آمریکا می‌گوید: مردم باید از طریق ما اسلام را بشناسند تا آنچه را در رسانه‌هایی مانند سی.ان.ان می‌شنوند باور نکنند. آن‌ها باید به مساجد و مراکز اسلامی آمده و ببینند که واقعیت با آنچه در آن رسانه‌ها نشان داده شده تفاوت زیادی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز اسلامی والتهام، شهری صنعتی تاریخی واقع در ایالت ماساچوست آمریکا روز درهای باز برگزار کرده و بیش از 200 تن از مردم این شهر و غیرمسلمانان برای نخستین بار از فضای داخلی این مسجد بازدید کردند.

در این مراسم شرکت‌کنندگان و مردم عادی توانستند از بخش‌های مختلف مسجد بازدید به عمل آورده، پاسخ سئوالاتشان را درباره اسلام و مسلمانان جویا شده، کنفرانس‌های ارائه شده توسط اعضای جوان مسجد را شنیده و پای سخنرانی روحانی اسلامی و امام جماعت مسجد بنشینند. هدف از این مراسم آشناسازی ساکنان شهر والتهام با اسلام واقعی بود تا مردم درک کنند که اسلام حقیقی چیست و آنچه از رسانه‌های تلویزیونی می‌شنوند حقیقت ندارد.

شارون آنتیا، سرپرست مرکز مشارکت اجتماعی واقع در والتهام در این باره گفت: نشست شادی بود و همه از حضور در این مراسم خوشحال بودند. کودکان غرقه‌هایی را در اطراف مسجد برپا کرده بودند و از شرکت کنندگان دعوت می‌کردند که برای یادگیری اصول پنجگانه دین اسلام، نقش زنان در اسلام و دلایل اهمیت اسلام برای مسلمانان، در غرفه آن‌ها حضور پیدا کنند. از بازدیدکنندگان می‌خواستند تا آزادانه سئوالاتشان را در خصوص اسلام بپرسند و جواب‌ها باز و صادقانه بودند.

آنتیا پیش از این در ماه فوریه نشستی با عنوان «همسایه مسلمان تان را ملاقات کنید»، در سالن مرکز دولتی  به همین منظور برگزار کرده بود. مراسم روز درهای باز نیز قرار بود زودتر برگزار شود که به علت بدی آب و هوا برپایی آن با تاخیر مواجه شد.

یوسف رحیم، یکی از اعضای هیات سرپرستی جامعه اسلامی والتهام درباره کودکان مسلمان غرفه‌های مسجد گفت: این کودکان در کلاس‌های آخر هفته مسجد شرکت می‌کنند. آن‌ها همچنین با جوانان دیگر مراکز اسلامی در برگزاری نشست‌های مشابه همکاری می‌کنند.

سایه انتخابات ریاست جمهوری بر مسلمانان آمریکا

وی درباره نشان دادن جلوه غلط از اسلام در رسانه‌های غربی نیز گفت: امروزه مساجد در آمریکا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و شعارهای انتخاباتی ضداسلامی در وضعیت سختی قرار دارند. مردم باید از طریق ما اسلام را بشناسند تا آنچه را در رسانه‌هایی مانند سی.ان.ان می‌شنوند باور نکنند. آن‌ها باید به اینجا آمده و ببینند که واقعیت با آنچه در این رسانه‌ها نشان داده شده تفاوت زیادی دارد.

یوسف رحیم در ادامه گفت: این شرایط وظیفه سنگین بیشتری را بر دوش ما قرار داده و مدام مجبوریم خودمان را ثابت کنیم. ما نیز این چالش را پذیرفته و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم در آینده نشست‌های مشابه‌ای برگزار کرده و اعضای جامعه را به همدیگر نزدیک کنیم و همدیگر را بیشتر از گذشته درک کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha