شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 سید محمد مهدی طباطبایی

حوزه/ رئیس جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی ، توسعه محافل و برنامه های قرآنی در سراسر کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که حال و هوای معنوی و صمیمانه ای در محفل انس قرآن کریم قاریان و حافظان قرآنی در محضر مقام معظم رهبری حکمفرما بود، اظهار داشت: این محفل قرآنی حقیقتاً و بدون اغراق یکی از بهترین و معنوی ترین محافل قرآنی در کل کشور و بلکه جهان اسلام است که امسال در آن علاوه بر قاریان و حافظان ایرانی، قاریان مصری نیز حضور داشته و به اجرای برنامه پرداختند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار سه ساعته طی سخنانی بر تداوم برگزاری محافل قرائت و تدبر در آیات قرآن در سراسر کشور تاکید کرده و به خصوص اشاره داشتند که همین مجالس قرائت و استماع قرآن خودش برکات بسیاری دارد به ویژه آن که همراه با توجه به ترجمه و مفاهیم آیات قرآن باشد.

این فعال قرآنی همچنین یادآور شد: معظم له همچنین در این دیدار تاکید داشتند که باید جلساتی در کشور باشد که حداقل یک ساعت قاریان در آن به قرائت پرداخته و مردم آیات وحی را استماع کنند و چه خوب است که مردم ما با زبان عربی به عنوان زبان قرآن ، آشنا شوند.

وی با بیان این که برگزاری این جلسات نورانی با حضور رهبر فرزانه انقلاب، نیرو و انگیزه الهی مضاعفی در میان همه فعالان و دست اندرکاران برنامه های قرآنی ایجاد می کند، گفت: همان طور که رهبری معظم نیز فرمودند باید تلاش کنیم محافل و برنامه های قرآنی در کشور روز به روز توسعه بیشتری یابد چرا که مجالست و انس با این کتاب آسمانی هم برای فرد و هم برای جامعه سازنده و اصلاح گر است و سبک زندگی قرآنی انسان را به سعادت حقیقی نائل می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha