جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمید ملکی - مدرسه معصومیه - مرکز تخصصی تفسیر

حوزه/ امروز به غیر از طلاب هیچ کس حتی بسیاری از مسئولان به فکر دین مردم نیستند و طلاب نباید در این زمینه کوتاهی کنند و با ید فکر حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی استاد حوزه علمیه قم در نشست موسسه تبلیغی سراج که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به آثار تبلیغ در جامعه افزود: ماه رمضان ماه خودسازی و تزکیه نفس است.

وی ادامه داد: تعدا جوانان حاضر در مساجد نسبت به اوائل انقلاب بسیار کمتر شده است و نسل جوان می طلبد که گروه های تبلیغی اتاق فکر خلاق و خوش قریحه داشته باشند.

 مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم  از فعالیت برخی گروه های تبلیغی به عنوان تورهای گردشگری انتقاد کرد و گفت: برخی در پی آن هستند که بدون داشتن فکر و اندیشه تعدادی از طلاب را به شهری برده و پس از ماه رمضان بدون داشتن تاثیر کافی بازگردانند.

وی با اشاره به تبلیغ سنتی در شرایط فعلی گفت: باید از فضای صدای خوش مبلغان خارج شد و به دنبال فضاهایی گشت که جوانان در آن حضور دارند و بر روی آن متمرکز شویم.

حجت الاسلام ملکی خاطر نشان کرد: تاثیرگذار بودن نیازمند هزینه کردن فکر است و باید دانست مشکل جهان اسلام با حرکات فردی حل شدنی نیست و مبلغان امروز مجاهدان دیروز هستند.

وی تصریح کرد: یکی از امور مهم درتبلیغ تغییر ذائقه است و باید مبلغان کاری کنند که یک تلنگر و یقظه در جامعه ایجاد شود تا بتوان بر روی مسائل فرهنگی جامعه کار کرد.

مدیر مدرسه معصومیه قم افزود: امروز به غیر از طلاب هیچ کس حتی بسیاری از مسئولان به فکر دین مردم نیستند و طلاب باید در این زمینه کوتاهی نکنند و با فکر حرکت کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث ارائه مطالب علمی در تبلیغ باید توجه داشت که مهمترین مساله تسلط است البته امری نسبی است اما افراد باید حد نصاب آن را رعایت کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha