جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حیدر عباسی/ ریحانة النبی ارومیه

حوزه/ مسئول موسسه حجاب و عفاف ریحانه النبی(س) ارومیه گفت: حجاب و عفاف یکی از روشن‌ترین و بدیهی‌ترین مسائل جامعه اسلامی و انسانی است که درصورت عدم رعایت، موجب تباهی اخلاق و بنیان خانواده می‌شود.

حجت الاسلام حیدر عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در ارومیه، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از روشن‌ترین و بدیهی‌ترین مسائل جامعه اسلامی و انسانی بوده و اسلام با توجه به ایدئولوژی‌هایی که دارد، حد و حدود حجاب را تعیین کرده و اگر رعایت شود، نه تنها باعث بهداشت و سلامت روحی و روانی شده، بلکه باعث سلامتی خود شخص و جامعه نیز می‌شود.

وی افزود: خداوند بارها در قرآن سفارش می‌کند که طوری حجاب و عفاف داشته باشید که مورد آزار و اذیت کسانی که در قلب خود مرضی دارند نشوید، هیچکس نمی‌تواند بگوید که در جامعه انسان‌های کم ظرفیت وجود ندارد اما کسانی نیز هستند که می‌گویند ما دلمان پاک است و نامحرم‌ها خودشان رعایت کنند، بنابراین این اشخاص باید بدانند که به یکدیگر باید به چشم پاک نگاه کرد و این فرمایش خداوند و قرآن را فراموش نکنند که در قلب مرضی وجود دارد که انسان همواره به دنبال رسیدن به آن است.

مسئول موسسه حجاب و عفاف ریحانه النبی(س) ارومیه تصریح کرد: انسان موجودی است که این کشش در وجود او قرار داده شده و این یک نعمت الهی است که اگردرست استفاده نشود، تبدیل به بلا می‌شود، اگر این قانون و صفا و صمیمیت در جامعه از بین برود، کشش و گرایش‌ها بی حد و مرز می‌شود و خانواده‌ها از بین می‌روند.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: به برکت همین حجاب و عفاف است که در کشور ما برخلاف خیلی از کشورهای دیگر صفا و صمیمیت وجود دارد و ما می‌بینیم که آمار تنهایی و خودکشی در کشورهای عقب مانده خیلی کمتر از کشورهای پیشرفته است که ادعای آزادی مطلق دارند.

وی با اشاره به نقش حوزه و مبلغان دینی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیان داشت: مبلغان دینی باید آداب اسلامی و آیات حجاب را در بین مردم بازگو کنند و اکنون مشاهده می‌شود که آسیب‌هایی همچون طلاق، بزهکاری، ترک خانواده، طلاق عاطفی در بین خانواده‌های دینمدار بسیار کمتر از خانواده‌های بی اعتقاد است، امروزه خوشبختانه طلبه‌های خوش ذوقی هستند که در راستای فرهنگسازی حجاب و عفاف قدم برمی‌دارند.

مسئول موسسه حجاب و عفاف ریحانه النبی(س) ارومیه گفت: همانطور که می‌دانید حوزه‌های علمیه مصوب دولتی ندارد و هزینه‌ها را از طریق مردم تامین می‌کنند، موسسه حجاب و عفاف ریحانه النبی(س) هم در 9 مدرسه فعالیت می‌کند و برای همه آن‌ها حدود 500 میلیون ریال هزینه می‌کند، ولی در قبال این خدمات هزینه‌ای دریافت نمی‌کند که باید در این خصوص ارگان‌هایی همچون آموزش و پرورش و استانداری وارد عمل شوند.

وی افزود: مسئولان باید به سمت تخصص گرایی سوق داده شوند و متاسفانه در ارگان‌های بزرگ مسئولان فرهنگی به جای طراح فرهنگی، مدیر فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha