جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاق

عضو هیئت علمی دانشگاه قم و حقوقدان حوزوی گفت: سایت ها و شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل افزایش طلاق در کشور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که متاسفانه در حال حاضر شاهد روند صعودی آمار طلاق در کشور هستیم، اظهار داشت: بی شک این مسأله باید از سوی مسئولان و به خصوص کارشناسان و نخبگان حوزه و دانشگاه به دقت ریشه یابی و علت یابی شود تا بتوانیم برای مقابله با آن یک برنامه ریزی درست و منسجمی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تأثیر بسیار زیاد ابزارهای رسانه ای نوین در فروپاشی برخی خانواده ها گفت: متأسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی همچون شبکه های ماهواره ای مستهجن، سایت های نامناسب اینترنتی و نیز شبکه های اجتماعی مبتذل، آسیب های بسیاری به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از ریشه های این مساله نیز آشنا نبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی است.

این حقوقدان حوزوی همچنین با اشاره به این که مساله طلاق آن قدر این روزها جدی شده که نمی توان از آن غفلت کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از زوج ها از آنجا که چندان با مباحث حقوقی به خصوص در زمینه حقوق خانواده، آشنایی ندارند، در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند و حال آنکه گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده اند می توان بسیاری از سوء تفاهم ها را گرفت.

وی افزود: در کنار مساله آگاهی بخشی و فرهنگ سازی باید زمینه هایی که سبب می شود کانون خانواده دچار تلاطم و احیاناً فروپاشی شود را شناسایی و آن ها را از میان بُرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم و حقوقدان حوزوی تصریح کرد: سایت ها و شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل افزایش آمار طلاق در کشور می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha