شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در آئین گشایش دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی گفت: رویکرد تفکری حضرت آیت الله جوادی آملی بر محور اتحاد و وحدت در حوزه مذاهب و ادیان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در آئین گشایش دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در ارومیه، گفت: فلسفه گشایش دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در زمینه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی از نوع نگاه ایشان دارای رویکرد عمیقی است که جای طرح و توجه در جامعه اسلامی دارد.

رئیس بنیاد اسراء ادامه داد: به خصوص در افزایش ارتباط و انسجام علمی و دینی با حوزویان، علما و طلاب و از سوی دیگر برقراری ارتباط با دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان می تواند در مباحث و آثارعقلی و عرفانی ایشان موثر و مفید واقع شود.

وی بهره گیری حوزه های علمیه از منابع فقهی و تفسیری این مرجعیت شیعه را پویا و مفید عنوان کرد و افزود: از مهمترین آثار حضرت آیت الله جوادی آملی انتشار «تفسیر تسنیم» در 140 جلد است که دایره المعارف علوم اهل بیت(ع) در حوزه مسائل قرآن پژوهی و تفسیر را در بر دارد.

وی تصریح کرد: از ثمرات بازگشایی دفتر ایشان، طرح مباحث و بهره گیری از موضوعات فقهی، شرعی و احکام است؛ همچنین برخورداری از حکم و عرفان از این جایگاه می تواند از فوائد بازگشایی دفتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی با تأکید بر حفظ تفکر و منش این مرجع تقلید در دفاتر مرجعیت اذعان داشت: افتتاح دفاتر در استان هایی همچون تهران، فارس، مازندران و یا خراسان که در حال آماده سازی است بصورت نمایندگان عمومی و یا بصورت دفاتر خاص در سراسر کشور اداره می شود که در همه اینها بر حفظ و صیانت از تفکر و منش حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید می گردد.

وی با بیان اهمیت استان آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: با توجه بر رویکرد تفکر حضرت آیت الله جوادی آملی بر محور اتحاد و وحدت در حوزه مذاهب و ادیان، شیعه و سنی می توانند به خاطر در برگیری و فراگیری موضوعات و ارتباط دفتر این مرجع با ارامنه و مسیحیان استفاده و بهره های لازم علمی و دینی را ببرند.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از آثار حضرت آیت الله جوادی آملی محور هم فکری، وفاق و دوستی در این استان و همچنین تحکیم مناسبات حوزه و دانشگاه و شیعه و سنی و ادیان مختلف مسیحی و ارامنه ، میسر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در جامعه اسلامی بیان داشت: مردم در جوامع اسلامی در حوزه مرجعیت انتظار بیشتری در تحقق ارتباط دوسویه و حل دغدغه ها در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و علمی دارند؛ لذا در زمان غیبت امام زمان(ع) کسانی که از شرایط خاص برخوردارند، می توانند عهده دار صیانت از دین و دیانت و هدایت و راهنمایی مردم در پاسداری از ارزش های دینی و آموزه های الهی شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha