جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد تقی رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر ضرورت شبهه زدایی، گفت: محرم فرصتی مغتنم برای تبیین امر به معروف و نهی از منکر است، باید همچون سید الشهدا(ع) برای اصلاح جامعه اقدام عملی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، نهضت حسینی را یک نهضت جهان شمول خواند و گفت: نهضت سید الشهدا(ع) برای تمامی اعصار است و باید با توجه به نیاز هر عصر فرهنگ عاشورا را رواج داد، لذا فراتر از توسلات و ذکر وقایع عاشورا، توجه دادن مردم به اهداف امام حسین(ع) باید در صدر فعالیت های تبلیغی روحانیون باشد.

مولف «کتاب کربلا نقشه راه»، در خصوص اهداف امام حسین (ع) بیان داشت: امام (ع) می فرمایند « اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِي امّة جدّي أُرِيدُ أَن آمُر بِالمَعرُوفِ وَ أَنهي عَنِ المُنكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّي وَ أبي علي بن ابي‏طالب». آن گونه که حضرت امام حسین(ع) می فرمایند برای اصلاح امت پیامبر(ص) و احیای امر به معروف قیام کرده اند، یعنی اگر مفاسدی در جامعه رخ داد باید برای اصلاح آن اقدام کرد، اکنون باید مفاسد جامعه را بشناسیم و راه صلاح و فساد را برای مردم تبیین کنیم.

امر به معروف؛ وظیفه ای همگانی

امام جمعه موقت اصفهان، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی برگرفته از نهضت حسینی خواند و گفت: بنا به نهضت حسینی باید لزوم امر معروف و نهی از منکر برای مردم تبیین شود،درسهای استقامت و بصیرت نیز بسیار مهم است، این فرصت مهم نباید برای مبلغین دینی از دست برود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر، توجه و مقابله با فعالیت هایی که هدف آنها خدشه دار کردن چهره اسلام است را ضروری دانست و بیان داشت: اسلام ناب محمدی(ص) را از اسلام اموی تفکیک کردن در دورانی که به نام اسلام خرافات را برای بدنامی آن رواج می دهند، بسیار مهم است.

وی افزود: روحانیون باید مطالعات بیشتری در مورد واقعه عاشورا داشته باشند و آن را با بیانات سید الشهدا(ع) مطابقت دهند؛ ما در دنیا کنونی برای مقابله با استکبار جهانی به این امر نیاز داریم.

نتایج قیام حسینی تنها روضه خوانی و گریه نیست

امام جمعه موقت اصفهان، ولایت پذیری را شاخصه بارز یاران امام حیسن(ع) دانست و اظهار داشت: نتایج قیام حسینی تنها روضه خوانی و گریه نیست؛ در روضه ها باید اهداف امام حسین(ع) تبیین شود، مخاطب شناسی باید در صدر توجه روحانیون باشد، چرا که عاشورا مکتبی جاودان است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر خطاب به طلاب و روحانیون گفت: برای جوانان وقت خاص بگذارید و تنها به منابر بسنده نکنید؛ امروز جوانان به شبهه زدایی نیاز دارند و باید عالمانه و منطقی به شبهات پاسخ داد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: امروز در مقابل ما یزیدیان زمان مانند آل سعود قرار دارند، باید متحد باشیم و در مقابل ولی امر تسلیم باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha