شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی نعمت الهی- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه/ حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: تعارض، تهاجم، تقابل و تعامل فرهنگی با هم تفاوت دارند، چنان که در تعارض فرهنگی چندان جای نگرانی وجود ندارد، اما نگران زمانی هستیم که در دام تزلزل فرهنگی سقوط کنیم و با مصائب و مشکلات حل نشدنی بسیاری مواجه شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، امروز در نشستی با دست اندرکاران نمایش «ردای سرخ» که به واقعه عاشورا وشهدای دشت کربلا می پردازد، گفت:  تهاجم فرهنگی واقعیتی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، هر چند برخی با بدفهمی آن را به تحمل و مدارا تفسیر کرده اند، در حالی که در رابطه با ضرورت مدارا کسی تردید ندارد و اصولا شریعت پیامبر(ص) این گونه بود، اما آن چه که از تهاجم فرهگی مد نظر است، تقابل، تعارض و تزلزل فرهنگ هاست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد:  تعارض، تهاجم، تقابل و تعامل فرهنگی با هم تفاوت دارند، چنان که در تعارض فرهنگی چندان جای نگرانی وجود ندارد، اما نگران زمانی هستیم که در دام تزلزل فرهنگی سقوط کنیم و با مصائب و مشکلات حل نشدنی بسیاری مواجه شویم.

وی به برگزاری نمایش "ردای سرخ" اشاره کرد و بیان داشت:  زندگی در هنر تئاتر جریان دارد و مردم می توانند با آن  به خوبی ارتباط برقرارنمایند.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: هدف از اجرای این نمایش را گرامیداشت ماه محرم و بیان واقعه ظهر عاشورا در قالب زبان هنر برای مردم و آشنا کردن جوانان و نوجوانان و خانواده ها با نحوه شهادت سالار شهیدان و یاران باوفای حضرت امام حسین(ع ) می باشد.

یادآوری می شود نمایش «ردای سرخ» از 2 آبان لغایت 7 آبان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان، هر شب بعد از نماز مغرب وعشا به اجرا در خواهد آمد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha