جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عاشورا

حوزه/ حوزه/ عرفان عاشورایی با عرفانهای دیگر فرق دارد؛ عرفان عاشورا مردم را به سوی حق دعوت کرده، و عرفانهای دیگر مردم را به سوی خود دعوت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  عباس فلاحی استاد حوزه مازندران در نشست طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) تنکابن با اشاره به راه های تکامل انسانی اظهارداشت: انسان برای کسب مدارج عالیه  کمال و عبودیت باید به اهل بیت (علیهم السلام)  توسل نموده و از آنها  مدد جوید؛ زیرا آنان  مقربان  و محبان درگاه الهی و وسیله نجات  و سعادت  انسان  می باشند.

وی افزود: وقایع  تاریخی  دوران  ائمه اطهار علیهم السلام  مایه عبرت  انسانها  می باشد که یکی از نمونه های بارز آن حوادث واقعه ی عظیم عاشورا می باشدکه جلوه اش روز به روز بیشتر شد ه وجاذبه ی آن، انسان را به سمت خویش جذب می کند.

این استاد حوزه ادامه داد: امام حسین علیه السلام در قیام عظیم عاشورا، برنامه های متعددی با عناوین جهاد، نماز، معرفت ،غیرت و عزت تشکیل دادند که مجریانش از 6ماهه شروع و تا پیرمردان غیور بودند.

وی اعلام کرد: یاران حسین بن علی (ع) در اوج عرفان قرار گرفته بودند به گونه ای که هر کس به قربانگاه می رفت، حضرت دستها را به سوی آسمان بلند کرده و می فرمودند" اللهم تقبل مناهذا القربان": خدایا این قربانی را از ما بپذیر؛ همچنین رشهادتها ،رنجها واسارتها به دلیل رضایت الهی زیبا می دیدند.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه عرفان عاشورایی سدی محکم در برابر عرفان های کاذب است، خاطر نشان کرد:  عرفان عاشورایی با عرفان های دیگر فرق دارد؛ عرفان عاشورا  مردم را به سوی  حق دعوت کرده، و عرفانهای دیگر مردم را به سوی خود دعوت می کند؛ همچنین عرفان  عاشورا انسان را  به جهاد ، ورع، شهامت، دعوت می کند ولی سایر عرفانها به گوشه گیری و انزوا توصیه می کند .

انتهای پیام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha