جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محسن مؤمنی شریف

حوزه/ رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان این که پیاده‌روی اربعین نشان بیداری‌اسلامی است گفت: این کنگره عظیم عاشقان امام حسین(ع)، نوید رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر محور امامت و ولایت را می دهد و از همین روست که تلاش همه دشمنان اسلام و تشیع بر این است که همواره مانع از این اتفاق بزرگ شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، محسن مؤمنی شریف، عصر امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان)، در دومین همایش ملی اربعین که با موضوع بررسی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم حسینی و در محل تالار سوره شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه علما و مراجع تقلید نگاه مثبتی به برگزاری این همایش ملی دارند و شاهد آن بودیم که حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیت الله مصباح یزدی پیام های تصویری برای این همایش ارائه کردند.

وی با بیان این که برای برگزاری دومین همایش ملی اربعین، چندین پیش نشست تخصصی در حوزه ها و دانشگاه های استان های مختلف کشور برگزار شد، گفت: در این نشست های تخصصی، پیام های کنگره عظیم و میلیونی اربعین بررسی شد.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنانش با بیان این که گردهمایی میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، اقدامی بی نظیر و نشانه بیداری اسلامی است، تأکید کرد: حقیقتا واژه کنگره برازنده اربعین حسینی و نشان قدرتمندی و عظمت شیعیان در جهان است.

وی افزود: این کنگره عظیم عاشقان امام حسین(ع)، نوید رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر محور امامت و ولایت را می دهد و از همین روست که تلاش همه دشمنان اسلام و تشیع بر این است که همواره مانع از این اتفاق بزرگ شوند.

مؤمنی شریف در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش های وهابیت تکفیری برای مخدوش نشان دادن حقیقت اسلام در جهان، گفت: وهابیت دقیقا برای این به وجود آمد که مانع از انتشار پیام اسلام ناب و پیام امام خمینی(ره) به جهانیان شود ،ولی امروز در شرایطی قرار گرفته که فقط باید از مسلمانی خود دفاع کند؛ چندی پیش در کشور چچن  اتفاق غیر منتظره ای افتاد و علمای بزرگ اهل سنت در همایشی بین المللی، وهابیت را خارج از اسلام معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر توطئه دیگر دشمنان اسلام نیز نقش بر آب شد و آن این که شیعه انگلیسی که یک کاریکاتوری ساخته و پرداخته دشمنان اسلام برای انحراف مردم جهان از توجه به حقیقت مذهب تشیع بوده است، اخیرا دچار یک رسوایی شده و آن حمایت ملکه انگلیسی از خودشان است؛ سردمداران شیعه انگلیسی در مقابل این رسوایی، درسخنانی خنده دار گفتند که ملکه انگلیس، محب حضرت زهرا(س) است و به این جهت به ما کمک می کند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: پیام اسلام ناب هر روز بیشتر از روز قبل در جهان گسترش می یابد و ما باید از فرصت هایی چون اربعین برای سرعت بخشیدن به این کار استفاده کنیم.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha