جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ امام جمعه بهشهر بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های حوزه و روحانیت در مدارس آموزش و پرورش به منظور تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، عصر امروز در نشستی با جمعی از فرهنگیان این شهرستان با بیان این که معلمان پرورش دهندگان نیروی انسانی به عنوان بهترین سرمایه های جامعه هستند، اظهار داشت: هم جامعه و هم خود معلمان باید این جایگاه را قدر دانسته و جایگاه خود را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتقای سطح آگاهی نسل جوان امروزی به معارف عمیق قرآنی، جامعه  را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون نگاه می دارد، گفت: مسؤولیت نهاد آموزش و پرورش در سلامت جامعه بسیار خطیر است و مسؤولان امر نیز باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: در چنین شرایطی باید با آگاهی بخشی و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنیم.

امام جمعه بهشهر با بیان این که آموزش وپرورش جایگاه ویژه ای در ترویج فرهنگ دینی و تربیت اسلامی دارد، افزود: آموزش و پرورش خاستگاه تجلی مفاهیم دینی و ترویج مبانی اسلام است.

وی با تأکید بر این که توجه به ترتیب دینی و اخلاقی دانش آموزان، به منظور اخلاقی کردن جامعه و پرورش فضائل و نیکی ها در اجتماع باید همواره مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و اخلاقی در نظام تعلیم و تربیت که برگرفته از دین اسلام و آموزه های دینی است باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که مبانی دینی در پرورش انسان های فاضل و اندیشمند از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

امام جمعه بهشهر در ادامه به هجمه گسترده غرب علیه اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی باید در برابر این هجمه ها واکسینه شود، تصریح کرد: ترویج معارف دینی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان را بهترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی نظام سلطه است.

وی با اشاره به این که نسل جوان امروز با سی سال گذشته تفاوت دارند، گفت: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha