جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام تراشیون

حوزه/ حجت الاسلام تراشیون هماهنگی زوجین با یکدیگر را امری مهم دانست و گفت: زن و مرد تا جایی که می توانند باهم هماهنگ باشند، چرا که ناهماهنگی منجر به تقابل در زندگی می شود که این تقابل جنگ افروزی را به همراه می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون، کارشناس مسائل تربیتی و مشاوره، شب گذشته در جمع طلاب و روحانیون همدان با اشاره به اهمیت توجه به داشتن زندگی مطلوب، اظهار داشت: زندگی خوب نیازمند داشتن برنامه است.

وی با بیان این که برخورد منطقی با مشکلات از دیگر شاخصه های زندگی مطلوب است، ابراز داشت: برخورد های غیر منطقی همچون برخورد هیجانی، تحکمی و بی تفاوت بودن منجر به گسترش مشکلات می شود.

این کارشناس مشاوره با اشاره به جایگاه سوء تفاهم در زندگی افراد، عنوان کرد: اکثر مشکلات میان زوجین بر اثر سوءتفاهم به وجود می آید که در دو عامل کلامی و رفتاری ایجاد می شود.

وی، تفاوت های ذاتی بین زن و مرد را از عوامل ایجاد این سوءتفاهم ها دانست و تاکید کرد: این سوءتفاهم ها در بیشتر اوقات می تواند محبت و دوست داشتن زوجین را تحت الشعاع قرار دهد،که زوجین در سوءتفاهم های به وجود آمده بایستی کنترل هیجانی داشته باشند.

حجت الاسلام تراشیون، داشتن توقعات منطقی و توجه به نیاز همدیگر را نیز از اصول خانواده مطلوب بیان کرد و افزود: گاهی منشا مشکلات در خانواده عدم توجه به نیازهای طرف مقابل است که بهانه های پنهان را به همراه می آورد به همین علت در دین اسلام توجه به نیازها در آموزه ها نوعی عبادت است.

وی، هماهنگی زوجین با یکدیگر را امری مهم دانست و تصریح کرد: زن و مرد تا جایی که می توانند باهم هماهنگ باشند، چرا که ناهماهنگی منجر به تقابل در زندگی می شود که این تقابل جنگ افروزی را به همراه می آورد.

حجت الاسلام تراشیون در پایان خاطرنشان کرد: باید نسبت به تعارضات موجود در خانواده بی تفاوت نبود و در باره حل ریشه ای آنها با کمال دقت ورود کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha