شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول تصریح کرد: هرچه مسئولان نظام با قدرت بیشتری مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن بایستند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری شهامت گفتن «نه» به خواسته‌های آنان را داشته باشند، دستاوردهای ملی ملت ایران در سطح جهان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران موسوم به «ایسا» در سنای آمریکا، اظهار داشت: هدف اصلی دشمن از تصویب این طرح، فشار مضاعف بر ایران است؛ چراکه برداشت آمریکایی‌ها از برجام «اعمال فشار بر ایران به‌ واسطه اجرای یک سری دستورالعمل‌های آمده در برجام همچون از رده خارج کردن تأسیسات هسته‌ای» است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، متحمل هزینه‌های سختی شد، افزود: در واقع مذاکرات هسته‌ای و قبول ایران برای اجرای یک سری تعهدات، دشمن را به طمع انداخت که به‌ واسطه تحریم‌های جدید و غیرقانونی، جمهوری اسلامی را بیش از گذشته تحت‌ فشار قرار دهد و امتیازات بیشتری مطالبه کند.

*مسئولان چه پاسخی برای مردم دارند؟

امام‌جمعه دزفول در ادامه تصریح کرد: افرادی که به آمریکا خوش‌بین بودند و مسئولینی که به آنان تحت یک سری قرارداد، اعتماد کردند، امروز چه جوابی برای مردمی که از ابتدای انقلاب تاکنون هر نوع سختی، مشتقت و زحمتی را برای خودباوری، موفقیت، پیشرفت و ایستادگی در برابر دشمن، متحمل شدند، دارند!؟.

*ذات پلید و ماهیت کثیف آمریکا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با بیان اینکه تنها دستاورد برجام «مشخص شدن ذات پلید و ماهیت کثیف آمریکا» است، گفت: آن زمانی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای علی رغم فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «بنده به مذاکرات خوشبین نیستم. اما بروند، حرف بزنند، مذاکره کنند» با دشمنان درجه‌ یک نظام مذاکره کردند باید به فکر این روزها می‌بودند، اما خوشبختانه اگر برجام هیچ دستاوردی نداشت، حداقل این مهم که «هیچ‌گاه نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد»، به منصه ظهور رسید و همگان به ماهیت اصلی آمریکا پی بردند.

*امروز، زمان بیدار شدن انسان‌های به خواب‌رفته است

وی زمانه کنونی را عصر بیدار شدن انسان‌های به خواب‌رفته توصیف کرد و اظهار داشت: عده‌ای که خواب بودند را باید از این خواب غفلت بیدار کرد تا بدعهدی‌ها و خباثت‌های بی‌شمار دشمنان را نظاره کنند تا مبادا فکر سازش و مذاکره با دشمن به ذهنشان خطور کند.

امام‌جمعه دزفول، تصویب طرح ایسا با اتفاق آراء نمایندگان سنا را یک واقعه مهم برمشمرد و تصریح کرد: وقتی می‌بینیم که ۹۹% اعضای سنای آمریکا، به تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران، رأی مثبت می‌دهد، حاکی از آن دارد که فضای غالب بر آمریکا، تماماً عداوت و دشمنی با ملت ایران است.

*راهکار برون رفت از مشکلات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با تأکید بر اینکه تنها راه برون از مشکلات فعلی، تکیه به نیروهای درون و توانمندی‌های جوانان ایران زمین است، اظهار داشت: اینک پس از نقض برجام از سوی آمریکا، باید عینک خوش‌بینی به آمریکا را از چشم خود باز کرد و به نیرو و سرمایه‌های درون تکیه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در پایان تصریح کرد: هرچه مسئولان نظام با قدرت بیشتری مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن بایستند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری شهامت گفتن «نه» به خاسته‌های آنان را داشته باشند، دستاوردهای ملی ملت ایران در سطح جهان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha