جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، گفت: امروزه هم در حوزه و هم در دانشگاه آفت‌هایی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ‌گونه وحدتی میان طلاب و دانشجویان وجود ندارد، بلکه نشان دهنده وجود کاستی‌هایی است که باید همه در راستای رفع آن‌ها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، وحدت را به معنای همسو کردن برآیند نیروهای انسانی به‌سوی هدف و آرمانی مشخص دانست و اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن کریم معنای وحدت را تحقق ارزش‌های اسلامی مشخص کرده و همه باید به همین سمت و سو حرکت کنند.

وی با بیان اینکه حرکت به‌سوی «اعتلای کلمه‌الله» از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در دوران مبارزات علیه نظام شاهنشاهی، با همراه کردن طلاب و دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های هر دو قشر، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و اگر امروز خواهان استمرار آن هستیم، باید وحدت حوزه و دانشگاه بیش‌ازپیش ادامه یابد.

 مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به وجود دو نیروی تولی و تبری در ذات انسان، گفت: فرد مؤمن و انقلابی باید از هر دو قوه خود کمال استفاده را ببرد، به نحوی که از قوه تولی برای حرکت در کنار اعضای ایمانی جامعه به‌سوی هدف اسلامی، و از قوه تبری نیز برای مقابله با دشمنان استفاده کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به آفت‌های موجود در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امروزه هم در حوزه و هم در دانشگاه آفت‌هایی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ‌گونه وحدتی میان طلاب و دانشجویان وجود ندارد، بلکه نشان دهنده وجود کاستی‌هایی است که باید همه در راستای رفع آن‌ها تلاش کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان با اعلام این خبر که ما آماده هرگونه همکاری با دانشگاه‌های خوزستان هستیم، اظهار داشت: به عنوان مدیر حوزه علمیه خوزستان آمادگی خود برای ورود در عرصه‌های همکاری میان حوزه و دانشگاه اعلام می‌کنم و امیدواریم با همکاری دیگر مسئولان گامی مهم و مؤثر در جهت اعتلای اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha