جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/عبدالرزاق رهبر

حوزه/ امت اسلام امروزه در معرض تهدید گروه های تروریستی است و علما باید به شکل علمی و با رویکرد تبلیغی با آنها مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عبدالرزاق رهبر، شب گذشته در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تالار همایش های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، در تهران گفت: امروزه عالم اسلام با دردی کهنه مواجه است که در طول تاریخ نیز این درد همیشه در جریان بوده است.

وی افزود: امروز امت اسلام که پیرو رحمة للعالمین است از دردهای بسیاری رنج می برد؛ دینی که در آن خداوند اجبار را بر نمی تابد اجازه نیز نمی دهد که گروهی این چنین مردم را به گلوله ببندند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)، موعظه حسن را به عنوان راهبرد اسلامی تبلیغ دین قرار دادند و فرمودند که اگر قرار است امربه معروف نیز صورت گیرد باید با نیت الهی انجام شود و نباید کینه قومی و گروهی در آن حضور داشته باشد.

رهبر اظهار کرد: علی رغم ارشادات و توجیهات، شاهد هستیم که گروه های تروریستی ایجاد شده اند که به دنبال تخریب چهره اسلام هستند؛ متاسفانه احکام تندروانه از سوی این گروه بیان می شود و چهره ناب اسلامی نیز بااین فعالیت ها مخدوش شده است.

وی افزود: دشمنان خون و جان جوانان ما را به دست گروهی از خود ما، می گیرند و این واقعیتی است که امت اسلامی از این مساله رنج می برد؛ چرا باید کاری کنند که اسلام به عنوان متهم اول تروریسم مطرح شود.

عالم اهل سنت بیان کرد: امروزه کاری کرده اند که در شرق و عالم، همه مسلمانان را متهم به تروریسم می کنند و سازمان های افراطی از جمله داعش به نام اسلام به تخریب اسلام می پردازند.

رهبر اظهار کرد: این درد وجود دارد، ولی باید از خود بپرسیم که در مقابل آنها چه کرده ایم؟ امت اسلام امروزه در معرض تهدید گروه های تروریستی است و علما باید به شکل علمی و با رویکرد تبلیغی با آنها مقابله کنند.

وی افزود: دیدگاه های جامع الابعاد امام خمینی باعث شد که روح وحدت در عصر حاضر در جان مسلمانان دمیده شود و ایشان بودند که این روزها همه به وحدت فکر می کنند؛ ایشان امین این تفکر اسلامی بودند و رهبر انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای نیز راه ایشان را ادامه می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha